TERZIĆ U DDBIH: OVE GODINE PRILIV AKCIZE JE MANJI, ALI IMAMO DOVOLJAN BROJ SREDSTAVA

Javno preduzeće Autoceste Federacije BiH trenutno rade na izgradnji sarajevske obilaznice, poddionica LOT3B.

Riječ je o maloj dionici dužine od kilometar i po koja, iako male ‘kilometraže’, će imati veliki značaj i olakšanje za putnu komunikaciju.

Terzić smatra da će izgradnjom pomenute dionice prestati maltletiranje ljudi.

  • Izgradnja sarajevske obilaznice, poddionice LOT3B, otvara mogućnost privrednim subjektima i građanima tog rejona da nesmetano izađu na  koridor 5c i koriste mogućnosti komunikacije. Vi danas imate situacije i već godinama da bez te dionice građani i privredni subjekti su morali sa Mostarskog raskršća prema Ilidži, pa se onda vraćaju u Vlakovo da bi se uključili u koridor, što mislim da je to apsolutno maltletiranje ljudi.

Dodaje da je upostavljana dinamika rada na način da će najvjerovatnije za najviše godinu dana biti završen taj spoj, kako bi bili u funkciji građanima i poslovnim ljudima koji će moći priključiti se na koridor 5c.

Cijeli svijet pogodila je pandemija koronavirusa, međutim kada je u pitanju građevinarstvo postoje i brojni drugi faktori koji mogu da utiču na izgradnju. Građevinska sezona će početi u martu, ali Terzić nakon obilaska dionice tvrdi da će biti aktivnosti i u međuvremenu.

  • Početak radova podrazumijeva omogućavanje mobilizacije izvođaču, nadzornim organima, priprema terena, priprema samog mjesta sa kojeg će se upravljati gradilištem i nadati se da će izvođač imati možda malo povoljnije vremenske uslove da i neke ozbiljnije radove započne – kazao je Terzić gostujući u emisiji Dobar dan BIH.

Bilo je razgovora o projektima preduzeća koji su ostvareni, kako navodi 2019. godine podijeljeno je sedam ugovora što je zajedno sa Zenicom bilo 42 kilometara koji su izgrađeni. U 2020. godini funkcionalno je to da su izviđači Autoscesta  u prošloj godini napravili 400 miliona maraka posla.

  • Tih 400 miliona je stvarno nešto što je izdašno pomoglo finansijskoj situaciji u Federaciji BiH, poslovnim subjektima i svima koji rade. Svakog radnika kojeg vidite da rade na koridoru u pozadini radi četiri radnika na raznim drugim stvarima koji se finansiraju sa tog koridora.  Ako uzmete da smo čak u koroni imali 400 radnika koji su radili na ovim LOT-ovima o kojima sam govorio to znači da je 4.500 ljudi zarađivalo platu na koridoru.

Za sve projekte  uslov je bio usvajanje Zakona o akcizama koji je zapravo bio preduslov za aktiviranje kredita evropskih banaka i međunarodnih finansijskih institucija.

Pad prihoda u vrijeme pandemije zabilježile su i Autoceste ali ne u tolikoj mjeri da se ugrozi poslovanje i projekti koji su još uvijek aktivni. Terzić naglašava kako su gradilišta prema epidemiološkim mjerama organizirali još mnogo prije nego su formirani krizni štabovi.

  • Naravno, korona utiče na sve pa i rad Autocesta. Mi smo daleko prije nego što su u Federaciji BIH pokrenuti krizni štabovi, mi smo zajedno sa Zavodom za javno zdravstvo organizirali svoja gradilišta po većim epidemiološki mmjerama. Pravovremeno smo reagovali i pokušavali na sve načine da pomognemo našim izdvođačima, bilo je raznih ideja da se prekinu radovi i da se nastave kasnije kada se pandemija završi pa da rade 24 sata i sve to nadoknade – kaže Terzić.

Osjetio se finansijski pad, prvo u akcizi u vrijeme kad je sve bilo zatvoreno i kada je na snazi bio sveopći lockdown, što je za Autoceste značilo gubitak oko 20 miliona maraka.

  • Ove godine manji je priliv akcize, ali mi imamo dovoljan broj sredstava da nijedan projekat nije upitan. S druge strane i prihod cestarine je smanjen u odnosu na ono što smo planirali, isto tako mi prihod od cestarine koristimo za operativne troškove.

Cijelo gostovanje pogledajte i OVDJE.

(Emrah Fejzović)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE