TOPI KALORIJE I UČVRŠĆUJE TIJELO: KAKO ODABRATI NAJBOLJI KARDIO TRENING ZA SEBE?

Sam pojam kardio vježbanja prvi se put spominje u knjizi Aerobics iz 1969. godine dr. Kennetha H. Coopera u kojoj je on opisao sustav vježbanja za razvoj krvožilnog sistema.

Njegova istraživanja pokazala su da tjelesna aktivnost utječe na očuvanje zdravlja i dugovječnost što je potaknulo veliki broj ljudi na vježbanje i stvaranje fitness pokreta, aerobika.

U kardio se ubrajaju i neki grupni sportovi, preskakanje užeta, hodanje, trčanje, vožnja bicikla, plivanje, sklekovi, zgibovi…

Ukratko, to je bilo koja vježba koja podiže puls srca između 60 do 85 posto maksimalnog broja otkucaja. Kada ste u tom rasponu otkucaja srca, radi se o “kardiovaskularnom” ili “aerobnom” treningu, skraćeno kardio.

U skladu s tim, postoji i nekoliko tipova kardio vježbi.

1. Sporoprogresivni trening

Vožnja biciklom ili šetnja ubrajaju se u sporoprogresivne načine vježbanja. Ta vrsta kardio vježbe ima niski intenzitet, ne umara i ne zahtijeva nikakve posebne pripreme niti osoba mora biti savršenog zdravstvenog stanja. No njena je velika prednost u tome što može biti sjajna odskočna daska za početnike koji nakon nekog vremena, kako budu vidjeli da im, primjerice, vožnja biciklom postaje sve lakša, mogu lako priječi na neki od drugih oblika treninga.

2. Intervalni trening

Postoje dvije vrste intervalnog treninga – niskog i visokog intenziteta. Kao što to govori i samo ime, oni se odrađuju izmjenično u periodima rada i odmora ili lagane aktivnosti. Kombiniraju se vježbe snage i izdržljivosti sa ili bez rekvizita za cijelo tijelo. Intervalni trening visokog intenziteta je pravi odabir za sve koji žele ubrzati proces trošenja kalorija, a skratiti vrijeme vježbanja.

3. Kružni trening

Kada je riječ o kružnom treningu, pojedinac odabire nekoliko vježbi za određene dijelove tijela, prema vlastitom izboru, te ih ponavljaju u nekoliko krugova s vrlo malo stanke između izvođenja, svega nekoliko sekundi. Kružni trening je zasigurno jedan od najboljih načina da se za relativno kratko vrijeme dovedemo u kondiciju. Brze izmjene i brzo izvođenje vježbi u kružnom treningu stvaraju našem tijelu određeni stres zbog kojeg se aktiviraju sve mišićne grupe, pa je zato to trening za cijelo tijelo. No iznimno je važno dobro se zagrijati prije kružnog treninga kako bi se izbjegle upale mišića.

4. Grupni sportovi

Sportovi koji u sebi uključuju mnogo kretanja i aktiviranja mišića poput rukometa, odbojke ili nogometa također se ubrajaju u kardio trenine, i to treba imati na umu kada biramo ono što nam najviše odgovara.

Kako odabrati najbolje za sebe?

Kada odlučujemo kako odabrati najbolji kardio trening za sebe, jedna od najvažnijih stavki koje treba imati na umu je naš cilj. Šta tačno želimo postići vježbom?

Ako je odgovor na to povećanja mišićne mase uz istodobno sagorijevanje kalorija, tada treba posegnuti za sporoprogresivnim treningom u kombinaciji s kružnim. Ako je cilj što brže skidanje kilograma, tada bi se na našem rasporedu trebao naći kružni trening uz postepeno povećanje minutaže.

Ako se samo želite dovesti u formu i malo učvrstiti tonus čitavog tijela, možete kombinirati sve navedeno, i to onim tempom koji vam najviše odgovara. Najvažnije je da pritom zaista uživate te da tjelovježbu ne doživljavate kao kaznu.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

VLADA FEDERACIJE BIH IZDVAJA 30 MILIONA KM ZA SUBVENCIJE PRIVATNIM...

0
Vlada Federacije BiH je donijela Odluku o izboru korisnika dijela sredstava utvrđenih u Budžetu FBiH za 2021. godinu Federalnom ministarstvu energije, rudarstva i industrije "Tekući transferi i drugi tekući rashodi - Subvencije privatnim preduzećima i poduzetnicima". Odlukom je Federalnom ministarstvu energije, rudarstva i industrije odobreno 30.000.000 KM za 241 korisnika.