TOYOTA PREDSTAVILA PRVI ELEKTRIČNI MODEL

S novim modelom stigla je i nova podmarka vozila, koja će uključivati isključivo baterijski pogonjena vozila.

Ako neko zna sa strujom i baterijama, onda je to Toyota. Stoga čudi što je četvrt stoljeća nakon lansiranja hibrida odlučila svijetu ponuditi i jedno baterijsko vozilo. Očito je tek sada sazrelo vrijeme da se ponudi nešto konkurentno, ali i napravi iskorak u odnosu na viđeno.

Ono čime Toyota to želi učiniti je bZ4X. “bZ” u imenu kratica je od “Beyond Zero”, što je podmarka i ujedno Toyotina strategija da ponudi svijetu više od nulte emisija plinova i povrh aktuelnih ograničenja. Očekivano, atraktivni SUV model izvedbom ostaje vjeran ranije prikazanom konceptu, a donosi potpuno novu platformu razvijenu sa Subaruom i namijenjenu upravo električnim vozilima. Izbor nove platforme donosi osjetno veće mogućnosti. Primjera radi, bZ4X u odnosu na RAV4 ima ukupnu visinu koja je manja za 85 mm, kraće prevjese i međuosovinski razmak koji je 160 mm duži nego na RAV4, prenosi Index.hr.

Stoga je baterija ovdje sastavni dio šasije, smještena ispod podnice vozila. Time su postignute poznate prednosti prokazane kroz nisko težište i optimalnu raspodjelu masa. Dodatno povećana krutost šasije je dodatni plus koji će se osjetiti u korištenju.

bZ4X je prvi model s novim prednjim krajem u obliku čekića, a koji će karakterizirati i druge novitete Toyote.

U pogon se najmanje sumnja. Toyota napominje kako će baterija kapaciteta 71.4 kWh nakon 10 godina vožnje i dalje djelovati s 90% svojih izvornih performansi. Projektom je predviđen rok trajanja i kilometraža od 10 godina ili 240.000 km, što prije nastupi. Punjenje vodom hlađene baterije na 80% traje oko 30 minuta uz sustav za brzo punjenje (CCS2) od 150 kW. Od četvrtog tromjesečja 2022. godine bit će dostupan trofazni punjač u automobilu od 11 kW.

Ovisno o modelu, Toyotin električni prvijenac nudi doseg veći od 450 km, pogon na sve točkove, ali i brojne tehnološki napredne dodatke poput solarnog panela ugrađenog u krov vozila. bZ4X će biti prva serijska Toyota s ponudom sistema posrednog upravljanja (steer-by-wire) bez mehaničke veze između upravljača i točkova, a koja uključuje i One Motion Grip upravljač.

bZ4X s pogonom na prednje točkove pogoni elektromotor od 150 kW/204 KS i 265 Nm, omogućavajući ubrzanje 0-100 km/h za 8,4 sekundi i najveću brzinu od 160 km/h. Model s pogonom na sve točkove ima najveću snagu 217.5 KS uz 336 Nm okretnog momenta, maksimalna brzina je ista, dok je ubrzanje do 100 km/h smanjeno na 7,7 sekundi.

Slične su snage, ali modeli s pogonom na sve točkove imaju odvojene elektromotore od po 80 kW koji pogone prednju i stražnju osovinu. XMODE pruža izbor načina pogona: na raspolaganju su postavke za snijeg/blato, duboki snijeg i blato (do 20 km/h), te Grip Control za iznimno teške terenske uvjete (do 10 km/h).

U kabini je naglasak stavljen na jednostavnost, sigurnost optimalnu ergonomiju. Stoga je sve podređeno funkciji, pa tako TFT zaslon od 7″ služi za prikaz instrumenata i podataka te je direktno u pravcu pogleda vozača, iznad linije obruča upravljača. Veliki međuosovinski razmak pak omogućava najveći prostor za noge u klasi za sve putnike, kao i jedan metar udaljenosti između kukova putnika sprijeda i straga. Tu je i izdašni gepek zapremine 452 litre.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

FIDAN: NETANYAHU POKUŠAVA UVUĆI REGIJU U RAT KAKO BI OSIGURAO VLAST

0
Turska i druge zemlje regiona ne žele da drugi unose vlastite sukobe u ovo geografsko područje, rekao je u srijedu turski ministar vanjskih poslova Hakan Fidan.