TRI NAJČEŠĆA RAZLOGA ZBOG KOJIH VAS POSLIJE JELA BOLI STOMAK

Da li ste ikada osjetili bol u stomaku ili trenutno nadimanje nakon obroka i zapitali se zašto se to događa.

Poslije ukusne hrane trebalo bi da se osjećate prijatno, a to osjećanje mogu da pokvare stomačni problemi. Osim bola mogu se javiti gasovi, žgaravica, zatvor ili dijareja.

Istina je da nije lako otkriti tačnog krivca za takve probavne smetnje. Možda je lakše ako se problemi ili nelagodnost javljaju poslije jedenja određene vrste hrane, ili samo kada putujete ali ne tokom obroka kod kuće.

Ako vas stomak boli nakon jela ne treba da paničite ali to može da bude razlog za zabrinutost. Gastroenterolozi najčešće uroke stomačnih problema poslije jela dijele na medicinske i nemedicinske. Kada se postavlja dijagnoza problema prvo se eliminišu razlozi nemedicinske prirode. Evo tih razloga po pisanju tima stručnjaka.

– Iako vam je možda teško da usporite kada ste jako gladni, previše brzo jedenje može da izazove nadimanje i uznemireni stomak. Žureći tokom obroka udišete više vazduha čime ometate varenje. Da biste to izbjegli dobro žvaćite hranu i odvojite najmanje 20 minuta za obrok. To može pomoći u sprečavanju neprijatnih simptoma u stomaku kasnije – preporučuje, instruktor biomedicinskih nauka na Državnom univerzitetu u Misuriju, piše Žena Blic.

– U nekim slučajevima, bol u stomaku neposredno poslije jela može da bude posljedica određene hrane koja jednostavno ne prija vašim organima za varenje. Pronalaženje koje tačno namirnice izazivaju bol može potrajati, a važno je da razgovarate sa ljekarom o svojim navikama u ishrani i simptomima u vezi sa hranom. Rad sa ljekarom ili registrovanim dijetetičarom može da vam pomogne da otkrijete koja hrana ili više vrsta hrane može da uzrokuje vašu nelagodnost – objasnio je gastroenterolog.

– Ponekad su bolovi u stomaku uzrokovani nagomilavanjem gasova usljed gutanja vazduha dok jedete, ili kada bakterije u debelom crijevu razgrađuju hranu koja nije u potpunosti svarena u tankom crijevu. Ako ste skloni akumuliranju gasova i nadimanju, pokušajte da vodite računa o preporučenim veličinama porcija i trudite se da jedete polako – savjetuje nutricionista.

Kada se eliminišu ovi nemedicinski uzroci, možda će problem nestati i neće vam biti potrebne brojne analize. Međutim, ako se i poslije ovih restrikcija javljaju slični problemi odmah se obratite svom ljekaru koji će vas uputiti na dalja ispitivanja.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

KOJA ZANIMANJA DOPRINOSE BOLJEM PAMĆENJU U STAROSTI?

0
Što više u poslu koristimo mozak, to će nam pamćenje i rad mozga biti bolji kasnije u životu, navodi se u studiji medicinskog časopisa Američke akademije za neurologiju, Neurology.