TRI SASTOJKA U HRANI KOJI SU OPASNIJI OD DODATNOG ŠEĆERA

Kod uravnotežene prehrane, kako sama riječ govori, sve je u balansu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Organizmu su potrebni vitamini, minerali i slično, pa bi se jelovnik trebao dobrim dijelom sastojati od svježeg voća i povrća.

Međutim, danas imamo praktički neograničen pristup višestruko obrađenoj hrani i gotovim jelima – zbog čega ih većina ljudi jede previše.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Šećer je jedan od najvećih i najpoznatijih “otrova”, a velike količine mogu nanijeti štetu našem zdravlju. Uzrokuje bolesti poput visokog krvnog pritiska, dijabetesa, a upale u tijelu često su posljedica prekomjerne konzumacije šećera. Međutim, u hrani postoje tvari koje su potencijalno štetnije od šećera.

UMJETNE BOJE

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mnoge namirnice prirodno imaju mnogo manje intenzivnu boju nego što smo mi kao potrošači navikli. Slatkiši, kukuruzne pahuljice, ali i mnoga pića su stoga među namirnicama koje se često obogaćuju sintetičkim bojilima, posebice takozvanim azo-bojilima.

Međutim, za njih se sumnja da lako uzrokuju netoleranciju na te tvari. Možeš je prepoznati po simptomima kao što su koprivnjača, astma ili edem kože. Kod djece bi umjetne boje također mogle uzrokovati poremećaje pažnje i hiperaktivnost. Prilikom kupovine pazi da u tvojoj košarici za kupovinu završe samo namirnice s prirodnim bojama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

NITRITNA SOL ZA MESO

Većina proizvođača hrane koristi nitritnu sol za sušenje mesa kako bi duže očuvali jako obrađeno meso poput šunke, salame, slanine ili čak kobasice te kako bi pojačali aromu i boju. To je mješavina kuhinjske soli i kalijevog ili natrijevog nitrita (E 249 ili E 250). Kada se ovi proizvodi zagrijavaju, stvaraju se štetni nitrozamini koji potiču čak i razvoj karcinoma. Konzumacijom ovih mesnih proizvoda pogoduješ i kardiovaskularnim bolestima, i to do 40 posto. Zato je bolje koristiti neprerađeno organsko meso umjesto kobasica i sličnih proizvoda.

TRANS MASTI

Trans masti su nezasićene masne kiseline koje nastaju tokom industrijskog stvrdnjavanja izvorno zdravog biljnog ulja. Čak i ako se ulje zagrijava jako dugo i jako, nastaju transmasti – na primjer u fritezi. A te masti mogu biti štetne za zdravlje: povećavaju razinu lošeg LDL holesterola u krvi te također mogu potaknuti arteriosklerozu.

Ako želiš izbjeći trans masti u svojoj prehrani, trebala bi izbjegavati gotova jela i brzu hranu ako je to ikako moguće. U velikim količinama nalaze se u pizzama, hamburgerima i duboko prženoj hrani (poput pomfrita). Ali, i grickalice poput čipsa ili peciva također su bogate nezdravim mastima.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE