TRNOVIT PUT ZENIČKE EMPRESS

Često se u našoj zemlji spominju i pamte samo velika preduzeća. No šta je s onima malim? I velika preduzeća su poput ljudi, moraju imati svoj početak, moraju biti mali, pa se razvijati i rasti. Kao i kod ljudi, taj razvoj je pun iskušenja, izazova, padova i uspona. Sve su to velika preduzeća morala proći da bi bila tu gdje jesu. Preduzeća o kojima govorimo u ovoj emisiji prolaze brojne prepreke. Pred njima je dug put. Samo najhrabriji ostanu i ustraju.

Hayat

Piše: Emerin Ahmetašević

Kompanija „Empress“ nastala je prije tri godine. Pružanje usluga šivanja za potrebe drugih kompanija, rad po narudžbi radnih odijela, medicinskih uniformi i ostalih tekstilnih proizvoda.

Hayat
  • “Vlasnica i osnivačica firme je gospođa Mensura Sušić  . Ona ima dugogodišnje iskustvo u radu u međunarodnim organizacijama i korparacijama. Kao što znamo da takav stil života i rad u organizacijama donosi velike obaveze , odgovornosti, brz stil života i ona je svoj mir i oazu, bijeg od stvarnosti pronalazila u svom cvijetnjaku na svom vrtu na vikendici i tu nastaje cijela priča o Empressu. Svi mi koji radimo u vrtu prilikom rada koristimo staru odjeću. Naš cilj je bio da kreiramo odjeću koju ćemo moći duže vremena da upotrebljavamo, koja neće biti monotona i koja će se stopiti sa cvijećem u vrtu. „- kaže Alma Bašić, PR Empress d.o.o Zenica

Sam početak veže se za usluge šivanja drugim kompanijama, rad za veće brendove.

Dobili bi tako već iskrojene proizvode. Onda se počelo raditi po nardužbi.

Hayat

Nakon tri godine poslovanje je ustaviljeno i nastala je spremnost pokretanja vlastitog proizvoda. Firma trenutno broji dvadeset i tri uposlenika.

U krojačnici rade dva krojača, deset žena u šivaoni, dva pomoćna radnika i iskusni menadžment tim. U ovoj firmi radi 90% žena i cilj je promovisati žensko poduzetništvo.

  • Različiti su izazovi. Pogotovo u početku kad smo imali manju proizvodnju, dobijali smo narudžbe  koje naš kapacitet je mogao da ispuni, ali ni kvalitet nije bio na početku kao što je sada. Sada nam je cilj da imamo što manje reklamacije , akli to je dio poslovnog svijeta s kojim se svako preduzeće susreće. Svi ti izazovi su nama bili dobra lekcija kako da sada unaprijedimo svoje poslovanje i proizvedemo kvalitetne proizvode  kako naši kupci zahtjevaju.” – kaže Bašić.

Trenutno su zastupljeni samo na domaćem tržišu.

  • Mogu reći da je lokalno tržište prepoznali našu vrijednost i tu smo se dobro pozicionirali. Svakako imamo u planu u narednom periodu jeste da se posvetimo regionalnom tržištu i tržištu EU a kasnije što da ne i svijeta. Možemo se pohvaliti da ćemo do kraja godine imati prvi izvoz u Austriju naših kecelja tako da je to, napredujemo što se tiče tih stvari. Razne su prepreke. Ključno je kako pronaći kupca. Kome ponuditi naše proizvode  jer dolazimo iz BiH. Najteže je pronaći kupca. Ostalo sve ide sviojim tokom u suštini nema tu pretjheranih zahtjeva. Najveći izaziv je pronaći kupca.“

Bašić na kraju razgovora dodaje da se u našoj zemlji može uspjeti, ali da je put težak i trnovit.

  • Mi smo primjer da se može opstati u BiH. Mislim da mi svi koji živimo u BiH znamo sa koliko izazova, prilika i neprilika se susrećemo. Mislim da je BiH jedno neistraženo i neiskorišteno tržište  koje mi nastojimo iskoristiti sve ono što drugi nisu. Cilj je da poslujemo u BiH da budemo stabilni, da naši proizvodi budu reprezentativni u svijetu. Želimo da budemo mali ambasadori u svijetu. Nasjveći problem je birokracija i rupe u zakonu, neuređeni zakonski okviri, ali opet kažem, ko hoće nađe način.” – završava ovu priču Alma Bašić.

Pogledajte video OVDJE.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.