Dekan Fakulteta političkih nauka u Sarajevu Sead Turčalo kaže nam da online nastava ima dvije faze.
- Prva faza je bila ona praktično izenandna potreba za transformacijom svega onoga što se odvijalo u učnionicama u online prostoru i to je nekako teklo u početnom periodu kada se radi o parcijalnim ispitima, mogu reći bilo je nekih malih problema budući da izenanda imate nešto da organizirate što niste do tada organizirali – kazao je za Hayat.ba Sead Turčalo.
Tehnički problem su se pojavljivali i sa strane korisnika usluge, studenata ali i sa strane pružatelja usluga, profesora, ali sljedeći semester je bio bolji. Poteškoće koje su postojale, više ih nema!
Za izvođenje online nastave potrebne su adekvatne platforme. Fakultet političkih nauka jedan je od rijetkih koji je za svoje studente kreirao svoju platformu kako bi olakšao cijelu situaciju.
- Pa mi smo iskreno, željeli da imamo nešto što nam ostaje i poslije a da možemo na kraju krajeva kontrolisati na određen način trošakove u smislu da ne ovisimo na bilo koji način od pružatelja usluga od nekih kompanija koje ste Vi naveli. Tako da nam je iz te perspektive i platforma koju smo kreirali za naše potrebe omogućila i omogćit će da da možemo dugotrajno planirati neke programe koji bi se odvijali online u najvećoj mjeri – priča nam dekan Fakulteta političkih nauka.
Nastava se morala transformisati na jedan sasvim druginivo obrazovanja. Digitalni sadržaji za potrebe online nastave moraju biti drugačiji.Vrlo je teško govoriti o kvalitetu prenešenog znanja ali znanja koje je pokazano na ispitima koji odgovara stvarnoj potrebi. Važno je i koliko se nastavnik posvećuje nastavi.
- Naprosto u ovoj online komunikaciji, pogotovo kada se radi o većim grupama vrlo teško napraviti bilo kakvu ozbiljnu interakciju. Isto tako, prilikom verifikacije znanja dakle, prilikom ispita u online prostoru su mogući različiti načini da se koristi neke tako da kažem ne etični pristupi u riješavanju ispita i to se dešavalo. Pokušava se na neki način, ograičit ali je vrlo teško ipak je to pitanje svakog pojedinca koji učestvuje u nastavi – kazao je Turčilo.
Fakultet politčkih nauka planira i nove programe, raće jednogodišnje koji će omogućiti svim studentima iz udaljenih krajeva ali I regije da učestvuju u različitim programima.
- Naši istraživači zajedno sa kolegama i kolegicama sa drugih fakulteta u cijeloj Bosni i Hercegovini rade na tome i očekujemo da ćemo dobiti neki dobar proizvod – ističe Sead Turčilo.
Nedostatak interakcije, kontakta, uključenja većih grupa u nastavu samo su neke od prepreka s kojima se nastavnici susreću. Kakvi ste u učionici, takvi ste u stvarnom svijetu
- Uvijek kažem onakvi kakvi ste u učionici otpilike ste u online svijetu. Koliko se posvetite nastavi u učionici posvetit ćete se u online svijetu – pojašnjava nam dekan.
Individualno je kako se ko posveti studentima od nastavnika. A povratnu informaciju od studenata dobiju putemem evaluacije koju sprovedu. Studenti vrlo malo popunjavaju evaluacijske listiće iako su oni anonimni i odvijaju se online. Ali to bi pomoglo da detektiraju problem ako problem postoji. - Nastava je dvosmjerni proces, i ono što profesor ponudi vjeorvatno će i dobiti – zaključuje Turčalo.
(Selma Melez)