U OVIM SITUACIJAMA TREBATE IZBJEGAVATI KAFU

Mnoga istraživanja povezivala su kafu sa smanjenim rizikom od demencije, ubrzanim metabolizmom i smanjenim rizikom od oboljevanja od raka.

Naravno, tu je i dodatna energija koja nas pokreće ujutro i pomaže nam da preživimo beskrajne kapi energije tokom dana. Međutim, postoje i malo manje dobri efekti kafe, odnosno situacije u kojima treba izbjegavati ili bar smanjiti njenu konzumaciju.

Ako je kafa prevruća

Umesto da popijete malo kafe čim je gotovo, sačekajte da se prvo malo ohladi. Prema novom izveštaju Svjetske zdravstvene organizacije, konzumiranje pića toplijih od 65 ° C može povećati rizik od raka jednjaka. Dodavanjem mlijeka ili kreme za kafu možete da smanjite temperaturu za nekoliko stepeni, ali najbolje rješenje je ipak strpljenje. Jednostavno sačekajte nekoliko minuta da vaša kafa dostigne temperaturu koja je sigurna za konzumiranje.

Ako ste skloni anksioznosti

Ako se osjećate kao da ste na ivici, ispijanje još jedne šoljice kafe moglo bi vam stvoriti dodatni problem. Kofein djeluje stimulativno na nervni sistem jer stimuliše lučenje kortizola, što može pogoršati anksioznost i probleme sa spavanjem. Da biste smanjili utjecaj kofeina, pokušajte da smanjite količinu kofeina koji konzumirate i posljednju šoljicu kafe popijte najkasnije 6 sati prije spavanja.

Nakon neprospavane noći

Kafa se može činiti prirodnim rješenjem za neprospavanu noć, ali može vam pomoći samo u određenoj mjeri. Novo istraživanje pokazuje da kofein prestaje da bude efikasan način buđenja ako ste više od 3 uzastopne noći spavali manje od 5 sati. Razlog je činjenica da tako malo sna uzrokuje pad vaših mentalnih sposobnosti koje ni najveća količina kofeina ne može popraviti. Ako ne možete da zaspite najmanje 7 sati svake noći, možda je najbolje da kafu uopšte preskočite, a kada vam nivo energije opadne, pokušajte da kratko odspavate.

Čim se probudite

Ispijanje kafe u 7 sati ujutro neće mnogo utjecati na nivo vaše energije. Razlog je činjenica da su vaši hormoni stresa na najvišem nivou upravo kada se probudite, zbog čega ćete dobiti prirodni nalet energije. Stručnjaci se slažu da je najbolje vrijeme za konzumaciju kafe između 10 i 12 sati, kada nivo kortizola počinje da opada. Na taj način ćete iskoristiti prirodni nalet energije koji se javlja ujutru i “sačuvati” kofein za kasnije, piše magazin.novosti.rs

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

JANŠA: ZBOG PROTESTA DOŠLO DO POVEĆANJA BROJA OBOLJELIH

0
Slovenački premijer Janez Janša okrivio je danas građanske proteste početkom oktobra protiv kovid propusnica za povećanje broja oboljelih od kovida.