U SVIJETU JAGMA ZA OVIM PROIZVODIMA: PRAVE IH SAMO U KINI, ALI SAD NEMA DOVOLJNO BRODOVA ZA NJIHOV PREVOZ

Poremećaji u brodskoj logistici zbog pandemije doveli su do nestašice kontejnera za isporuku robe.

Sada iznajmljivanje jednog kontejnera košta i do 10.000 dolara. U evropskim lukama se snalaze kako znaju i umiju.

Svako ko mora da isporuči nešto veće ili mnogo nečega malog – može da iznajmi transportni kontejner napravljen po ISO standardu. Ali to trenutno nije lako jer kontejnera nema dovoljno. A ni kupovina novog nije laka.

Frankfurter Allgemeinen Zeitung je istraživao temu i saznao da postoje samo dvije firme koje prave i prodaju kontejnere – obje su u Kini. U Evropi se može dobiti samo polovni. Jer, novi se iz Kine ne šalju prazni, već ih kupac u Evropi preuzima tek kad se isprazne od robe iz prvobitne pošiljke.

Povećali su se i troškovi iznajmljivanja kontejnera, kao i putni troškovi. Transport standardnog kontejnera (od 40 stopa to jest nešto više od 12 metara) brodom iz luke u Kini pre pandmeije koštao je oko 1.000 američkih dolara.

Trenutno cijene znaju da budu i desetostruke, do 10.000 dolara.

Rast cijena je uvijek znak neravnoteže. U ovom slučaju to znači: povećanje potražnje za kontejnerima ili brodskim prostorom uz stagnaciju ili čak opadanje ponude.

Jagma za mjestom na brodu

Trenutno nedostaje i brodova teretnjaka. „Gotovo da nije ostalo rezervnih brodova“, rekao je Rolf Habsen Jansen, izvršni direktor logističke grupe Hapag-Lojd za magazin Spiegel. Mnogi brodovlasnici posljednjih godina malo su ulagali u svoju flotu. Na kraće staze neće biti ni više brodova – a ni više kontejnera.

Zapravo, nije kontejnera premalo. Oni se gotovo nikada ne koriste za jednokratni prevoz već se recimo kontejner sa kineskim igračkama koji stigne u evropsku luku istovari, a onda se u njega natovare njemački dijelovi za mašine koji odmah idu u Aziju ili Sjevernu Ameriku.

Ali, već godinu dana, od izbijanja pandemije, ustaljeni red vožnje između kontinenata više ne funkcioniše.

Kada se ovih dana govori o uskim grlima u isporuci, obično se pomene Suecki kanal gde je nedavno zaglavljeni divovski brod Ever Given izazvao ogroman zastoj. Iako je kanal ponovo prohodan, problem još nije rešen.

  • Brodovi u Evropu ili Aziju stižu sa zakašnjenjem od jedne do dvije sedmice. A kada u velike luke istovremeno stigne previše teretnjaka, nastaju gužve. Povratna putovanja se odlažu, ili otkazaju – kaže Jansen.

Anete Kriger iz luke Hamburg kaže da je blokada Sueckog kanala samo dio mozaika u logističkom planu koji se raspao. „Hamburg je već mjesecima suočen sa kašnjenjem brodova od dvije sedmice – u nekim slučajevima i znatno duže.“

Pandemija, nevrijeme i Bregzit

Problemi su započeli prije oko devet mjeseci „nakon što je na Dalekom istoku poslije prvog lockdowna proizvodnja ponovo pokrenuta i kada se potražnja za transportnim kapacitetima znatno povećala. Ostali faktori bili su nepovoljne vremenske prilike tokom zimskih mjeseci i Bregzit“, kaže nam Kriger.

Sve prekookeanske luke u Evropi trpe zbog sve većih kašnjenja u interkontinentalnom saobraćaju. Kapacitet najveće evropske luke sada dostiže svoje granice, rekao je nedavno portparol luke Rotterdam: „Moramo se snaći sa onim što imamo na pristaništu, dakle sa brojem dizalica i terminala.“

Luka Hamburg je već reagovala koliko je mogla. Za kontejnere je raščišćeno još 100.000 kvadratnih metara prostora, prenosi Kurir.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

MUŠKARCI ROĐENI U OVOM HOROSKOPSKOM ZNAKU NAJČEŠĆE SE RAZVODE

0
Brak je jedna od najvećih avantura koje dvoje ljudi može doživjeti u životu. Svi brakovi započinju s najboljim namjerama, međutim, često se dogodi da bračni život ne pruži partneru ono što je očekivao i čemu se nadao.