U VRIJEME KORONE MOŽE SE I BEZ LUKSUZA: BOSANCI I HERCEGOVCI NE KUPUJU NAKIT, ZLATARE PRED ZATVARANJEM

Pandemija koronavirusa sigurno je promijenila navike kupovanja stanovništva. Nakon proglašenja stanja nesreće u martu svoja vrata su privremeno zatvorile i brojne zanatlije, zlatari i filigrandžije u starom dijelu Sarajeva.

U tih par mjeseci karantina kada im je bila onemogućena kupovina, građani su vjerovatno shvatili da bez mnogih stvari mogu živjeti, da dolaze dani kada će se morati odreći luksuza, kako zbog smanjenih prihoda, tako i zbog uopće nesigurne i neizvjesne budućnosti.

U taj luksuz svakako spada i nakit, a da je ova promjena u svijesti građana itekako prisutna na svojim prihodima i poslovanju osjetili su brojni vlasnici zlatara na Baščaršiji. Kako su nam potvrdili, neki od njih su, nažalost, morali i zauvijek zatvoriti vrata svojih radnji.

  • Posao nam je preoplovljen. U martu i aprilu nismo radili i nadali smo se turistima u maju, ali nažalost, oni već mjesecima ne dolaze. Čaršija 99 posto živi od turizma i ljudi koji dolaze sa strane i iz dijaspore. To je živa propast. U ulici u kojoj je moja radnja već imate zatvorenih 10-ak radnji. Uglavnom se radi popravka nakita, rijetko da neko kupuje. Dođem na posao u devet sati i onda pijem kafe jer niko ne dolazi niti prolazi. Ne znam šta da radim. Nemam više šta da čistim niti raspremam u radnji. Kada su u pitanju lanci zlatara, kod njih je još gora situacija jer u većini slučajeva iznajmljuju prostore i imaju više radnika – kaže sarajevski zlatar Kenan Atagić.

Njegov kolega Sead Sofić također ističe da je situacija veoma teška kako za zlatare, tako i za ostale male privrednike.

  • Ljudi kupuju neophodne stvari i nemaju za luksuz. Nadamo se da će i ovo proći. Uglavnom samo popravljamo nakit. Situacija je sve gora. Nećemo zatvarati radnju, ali ako obiđete čaršiju, vidjet ćete da u svakoj ulici izdaju barem po 2-3 radnje, a ranije je nemoguće bilo naći poslovni prostor – kaže Sofić, piše Faktor.

Amel Saračević, jedan od vlasnika bh. zlatarskog brenda “Dar” koji ima prodavnice širom BiH, potvrdio je da i oni bilježe veliki pad prodaje.

  • S obzirom na obim krize i to da je nakit luksuz, mi smo ipak zadovoljni prodajom nakita od plemenitih metala ove godine. Lockdown nas je mnogo usporio jer imamo mnogo prodavnica u tržnim centrima, a znamo da su oni zadnji otvoreni tek krajem maja. Pad prodaje, ako upoređujemo iste mjesece prošle godine, je veći u ljetnom periodu jer ove godine nemamo turista i naša dijaspora je dolazila vrlo malo. Tu je pad bio 20 posto do čak 50 posto u Sarajevu, koji je uvijek bio turistički grad te je barem u našoj djelatnosti pad tu veći. U septembru i oktobru nikad nije ni bilo turista i dijaspore, tako da je pad bio vrlo mali u odnosu na iste mjesece prošle godine. Ne znamo zaista šta će se dalje dešavati jer je situacija neizvjesna, kriza se produbljava, a najviše se pribojavamo lockdowna. Koliki god da je pad, on je bolji od zatvaranja. Mi smo zadržali sve radnike sve vrijeme krize. Jedna od prednosti zlata je to što cijena na berzi godinama raste i kupci znaju da uvijek imaju novac u zlatu. Čak se dešava da nakon par godina kupljeni zlatni nakit ima veću vrijednost nego u momentu kada je kupljeno – kaže Saračević.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE