UJUTRO STE I DALJE POSPANI? OVO SU ODLIČNI TRIKOVI ZA RAZBUĐIVANJE

Velika većina nas, barem u ponedjeljak, ustat će - još uvijek pospana i umorna.

S obzirom da se mnogi bore s istim problemom, donosimo nekoliko različitih, naučno podržanih tehnika koje će vas svakako, htjeli, ne htjeli, izvući iz kreveta.

Dakle, krenimo ispočetka…

1. Voda. Nauka tvrdi da nas voda drži budnima – stoga, držite pored kreveta dvije čaše vode – jednu ćete možda popiti tokom noći, a drugu popijte odmah ujutro, čim oči otvorite.

2. Pošaljite mobitel na spavanje ranije. Učestalo korištenje mobitela povezano je s hormonom stresa, koji ‘raste’, pogotovo pred spavanje – stoga, ugasite svoje aparate barem sat prije spavanja…pomoći će da ustanete odmorniji ranije.

3. Koristite “simulator zore” (dawn simulator, eng). Nauka tvrdi da se oni koji koriste ovu tehnologiju (aparat ili aplikacija na mobitelu simulira zoru, svjetlo se pali i lagano pojačava u periodu od pola sata prije buđenja, op.pr.), lakše razbuđuju od onih koji se bude u totalnom mraku. 

4. Pojedite jabuku. Zdrava je i odlična alternativa kafi. Stavite jednu odmah do uzglavlja i pokušajte prvo što ćete ujutro napraviti – zagristi slasnu jabuku.

5. Skinite aplikacije koje prate kvalitetu vašeg sna. Ima ih pregršt. Mogu izračunati kada ćete zaspati, ako se želite probuditi u određeno vrijeme, a da budete naspavani…a sve na osnovu REM kruga – pet faza koje se javljaju za vrijeme spavanja.

6. Vježbajte ili prošetajte prije doručka. O ovome ne treba suvišno dodatno govoriti.

7. Pomjerajte vrijeme buđenja svake sedmice pet minuta ranije. Rezultati će vas iznenaditi, već za nekoliko sedmica.

8. Promijenite sijalice u kući. Neke sijalice utječu na razinu melatonina, stoga, izbacite halogenke te ‘ubacite’ obične žarulje, sa, npr, crvenom kupolicom oko istih.

9. Alarm, odnosno sat ili mobitel postavite suprotno od kreveta. Na taj način morat ćete ustati i ugasiti alarm. Svi mi najčešće alarm, koji se nalazi na noćnom ormariću, pored kreveta, po nekoliko puta “snoozeamo” što nije najbolje za naše zdravlje.

10. I za kraj – što više kampirajte. Nauka tvrdi da je prirodna svjetlost idealna za rano prirodno buđenje – stoga kad god vam se ukaže prilika, kampirajte. Vidjet ćete kako će vaš organizam ‘procvjetati’.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

POBOLJŠANA EPIDEMIOLOŠKA SITUACIJA U BPK GORAŽDE

0
Epidemiološka situacija na području Bosanskopodrinjskog kantona (BPK) Goražde je poboljšana u odnosu na raniji period i smanjuje se broj novozaraženih koronavirusom – potvrdila je Feni direktorica Zavoda za javno zdravstvo BPK dr. Medina Bičo.