UPOZORENJE KOJE NE SMIJETE IGNORIRATI: STIGLE TROPSKE TEMPERATURE, PRIDRŽAVAJTE SE OVIH UPUTA

Narandžasti meteoalarm danas je na snazi za šire područje BiH zbog najavljene ekstremno visoke temperature.

Na području cijele BiH očekuje se temperatura vazduha od 35 do 38 stepeni. Ovako visoke temperature se očekuju od danas pa sve do kraja sedmice.

Na području Bihaća i Sarajeva maksimalana temperatura bit će oko 36 stepeni Celzijusovih, na području Tuzle 37, a Mostara oko 38 stepeni Celzijusovih.

I danas sunčano vrijeme u BiH, temperature i do 38 stepeni.

Meteorolog Nedim Sladić naveo je da se ovakvo vrijeme očekivalo.

  • Upozoravali smo danima na ovaj žestok toplotni val. Dijelim mišljenje sa svima. Ne pamtim zaista ni sam ovako težak dan s meteorološkog aspekta. Pa i ovu sparinu zajedno sa saharskim pijeskom. Isto kakav lonac. Sutra UV indeks u uslovima pretežne vedrine ide i blizu 11, pa pazite se – upozorio je sinoć u objavi na Facebooku Sladić.

Narandžasto upozorenje znači da je vrijeme opasno i da su prognozirane opasne vremenske pojave, koje su takvog intenziteta da mogu prouzrokovati materijalnu štetu i biti opasne po ljude i životinje.

Žuto upozorenje znači da vrijeme može biti potencijalno opasno. Vremenske pojave koje su prognozirane nisu neuobičajene, ali je potreban oprez, objavljeno je na sajtu Republičkog hidrometeorološkog zavoda.

VRIJEDNOST UV INDEKSA VRLO VELIKA

  • Vrijednosti UV indeksa 10 i iznad 10 predstavljaju vrlo veliku opasnost od UV zračenja. Preporuka je da se maksimalno smanji boravak na otvorenom sredinom dana od 10 do 16 sati. Kao zaštita se svakako preporuča upotreba šešira za širokim obodom, sunčanih naočala, zaštitne kreme, odjeće dugih rukava od gustog tkanja i izbjegavanje boravka na direktnom suncu. Preporuka je da novorodenčad i mala djeca nikako ne izlaze na sunce između 10 i 16 sati. Osjetljiva populacija može dobiti opekline za manje od 5 minuta.

Film ili dobra knjiga uz osvježenja u zatvorenom prostoru svakako su puno zdravije rješenje od ležanja na plaži.

Cijelo vrijeme dok traju velike vrućine pridržavajte se preporuka lokalnih zdravstvenih ustanova.

Rashladite svoj dom

Nastojte rashladiti prostor u kojem živite. Mjerite sobnu temperaturu između 8.00 i 10.00 sati, u 13.00 sati i noću nakon 22.00 sata. Idealno bi bilo sobnu temperaturu držati ispod 32°C danju i ispod 24°C noću. To je posebno važno za djecu ili ako ste osoba starija od 60 godina ili ako imate hronične zdravstvene probleme.

Koristite hladniji noćni zrak da rashladite svoj dom. Otvorite sve prozore ili rolete tokom noći i ranih jutarnjih sati kada je vanjska temperatura niža (ako je to moguće).

Smanjite količinu vrućeg zraka unutar stana ili kuće. Danju zatvorite prozore i rolete (ako ih imate), naročito one koji su okrenuti prema suncu. Zatvorite sva umjetna svijetla i što je više moguće električnih uređaja.

Stavite zaslone, draperije, tende na prozore koji dobivaju jutarnje ili popodnevno sunce.

Objesite mokre ručnike kako bi rashladili zrak u prostoriji. No, nemojte zaboraviti da se time povećava vlažnost.

Ako imate uređaj za rashlađivanje (air-conditioning) zatvorite vrata i prozore kako ne bi trošili više energije nego što je potrebno

Električni ventilatori mogu pružiti olakšanje i osvježenje, ali ako je temperatura iznad 35 stepeni neće spriječiti bolesti vezane uz velike vrućine. Važno je piti dovoljno tekućine.

Klonite se vrućine

Sklonite se u najhladniju prostoriju Vašeg stana/kuće, posebno noću.

Ako Vaš stan/kuću ne možete držati hladnim, provedite 2-3 sata dnevno u hladnom prostoru (npr. javna zgrada koja je hlađena).

Izbjegavajte izlazak u najtoplijem dijelu dana.

Izbjegavajte naporan fizički rad. Ako morate naporno raditi činite to u najhladnije doba dana, što je obično u jutro između 4.00 i 7.00 sati.

Potražite sjenu.

Ne ostavljajte djecu ili životinje u parkiranom vozilu.

Rashladite tijelo i pijte dovoljno tekućine

Tuširajte se ili kupajte u mlakoj vodi.Druga mogućnost je je zamatanje u hladne mokre ručnike, hladiti se mokrom spužvom, kupke za noge, itd.

Nosite laganu široku svijetlu odjeću od prirodnih materijala. Ako idete van stavite šešir širokog oboda ili kapu i sunčane naočale.

Koristite laganu posteljinu, plahte, po mogućnosti, bez jastuka kako bi izbjegli akumulaciju topline.

Pijte redovito i izbjegavajte alkohol i napitke s previše kofeina i šećera.

Jedite češće male obroke. Izbjegavajte hranu bogatu bjelančevinama.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE