URADITI OBAVEZNO: ZAŠTO JE GEOMETRIJA TRAPA BITNA?

Centriranje trapa je jedna od oblasti koje se često previđaju u okviru održavanja vozila, ali šta je zapravo geometrija trapa i zašto je ona važna? Šta je zapravo “reglaža”?

Ilustracija

Ovdje govorimo o uglu pod kojim su postavljeni točkovi automobila, što često podrazumijeva sva četiri točka, ne samo pogonske. Uzrok loše “optike” vozila leži u njegovom sistemu ogibljenja, jer prilikom udarca u udarnu rupu, nasađivanja na ivičnjak ili čak blagog sudara, ogibljenje se može poremetiti, a njegove komponente ispasti iz idealne ose.

Ovo direktno utiče na način na koji su točkovi pozicionirani. Provjerom tehničkog uputstva za upotrebu datog od strane proizvođača, uvidjećemo komplet specifikacija vezanih za to kako točkovi vašeg automobila treba da budu centrirani. Šta može da prouzrokuje to da se geometrija trapa poremeti?

Tri su glavna uzroka ove pojave:

Iznenadan udarac u rupu, sudar ili nalijetanje na ispupčenje

Pohabani dijelovi koji vremenom gube funkcionalnost, poput opruga koje gube prvobitna svojstva što dovodi do gubljenja idealnog centriranja.

Modifikacija klirensa, kada se ogibljenje ne mijenja u skladu s odstojanjem karoserije od tla. Ogibljenje je konstruisano tako da funkcioniše pri određenoj visini, što za posljedicu ima da ako povisite klirens bez da ste prilagodili samo ogibljenje, to će automatski uticati na trap. Koji su simptomi ove pojave? Ukoliko iskusite neke od ispod navedenih problema, treba da provjerite vozilo, jer je moguće da geometrija trapa mora da se podesi:

Pojačano ili neravnomjerno trošenje pneumatika je najčešći simptom neispravnosti geometrije trapa, tako da treba da je provjerite što prije.

  •     Automobil se zanosi na jednu stranu tokom vožnje.
  •     Upravljač ne stoji u osi ili vibrira
  •     Upravljač se ne vraća glatko u početnu poziciju nakon manevrisanja.
  •     Cviljenje guma.
  •     Tendencija vozila da prilikom davanja ili oduzimanja gasa “pliva” u stranu.

Zašto je centriranje trapa važno?

Prije svega zbog očuvanja sigurnosti. Ukoliko točkovi ne ostvaruju idealan kontakt s tlom i nisu u idealnoj osi, to će značajno uticati na upravljivost, i to na način da će vozač raspolagati sa znatno manje kontrole, i to onda kada mu je ona najpotrebnija.

Automobil može iznenadno da postane nestabilan, što putnike dovodi u opasnost prilikom nekog naglog kočenja u slučaju nužde ili izbjegavanja prepreke.

Gume su posebno ugrožene, jer će se neravnomjerno trošiti i imati mnogo manji životni vijek, da ne govorimo o opasnosti od iznenadnog pucanja tokom vožnje. To znači da ćete morati da “pazarite” novi komplet pneumatika mnogo frekventnije nego što ste planirali.

Na kraju, neispravna geometrija trapa će imati negativan uticaj na potrošnju goriva. Dakle, mnogo je jeftinije otići do vulkanizerskog servisa, provjeriti i odraditi “optiku”, nego se voziti u neispravnom vozilu, ugrožavajući na taj način i sebe i druge.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.