UVIJEK ISPIRETE USTA NAKON PRANJA ZUBA? ODMAH PRESTANITE JER TAKO MOŽETE UZROKOVATI KARIJES

Pranje zuba jedan je od rituala koji najviše ponavljamo tokom života. Većinu vremena uopće ne primijetimo da to radimo automatski, ali to ne znači da ne postoje bolji načini za to.

Neke stvari koje radimo kada peremo zube mogu prouzrokovati karijes, a da to i ne znamo, prenosi BrightSide.

Za pravilno četkanje zubi važno je pratiti upute stručnjaka, a evo koje su to:

Fluor je važan

Pasta za zube namijenjena je svakodnevnoj upotrebi, a to je proizvod koji sadrži kombinaciju sastojaka od kojih je najvažniji fluor. Njegova je funkcija zaštititi zubnu caklinu od bakterija koje prouzročuju bolesti poput karijesa. Drugim riječima, upotreba paste za zube od fluora u vašoj dentalnoj higijeni može smanjiti rizik od nastanka karijesa do čak 45 posto.

Vrijeme četkanja

Ilustracija

Nažalost, većina ljudi pere zube samo oko 45 do 70 sekundi. To bi moglo biti povezano s brzim tempom kojim smo prisiljeni voditi svoj moderni život. Međutim, škotski program koji se bavi oralnom higijenom preporučuje pranje zuba oko dvije minute kako bi se spriječio karijes i druge bolesti povezane s nedovoljnom higijenom.

Ispiranje nije uvijek dobro

Iako biste mogli pomisliti da je sjajna ideja ukloniti sve tragove zubne paste sa zuba nakon četkanja, temeljito ispiranje zapravo nije korisno. Ili je to barem ono što je dr. Clement Seeballuk , klinički predavač dječje stomatologije na Univerzitetu Dundee, otkrio u svojoj studiji. Prema njegovim riječima, bolje je samo ispljunuti ostatke, jer pretjeranim ispiranjem možete isprati fluor sa zuba, što čini zaštitu manje učinkovitom.

Pranje zuba navečer važnije je nego što mislite

U istoj je studiji dr. Seeballuk također rekao da je četkanje zuba navečer izuzetno važno. To je zato što dok spavamo ne stvaramo istu količinu sline kao dok smo budni. Zbog toga naša usta teže uklanjaju ostatke hrane koji hrane bakterije koje mogu prouzročiti karijes. Iz tog razloga liječnici često preporučuju da ne jedemo hranu nakon pranja zuba.

Manje šećera, manje karijesa

Uz pravilnu tehniku četkanja, Svjetska zdravstvena organizacija predlaže smanjenje konzumacije aditiva i šećera u hrani na manje od 10 posto dnevnih kalorija. Prema njihovim riječima, ovo nam može pomoći da se bolje brinemo o zubima. Također preporučuju konzumaciju cijelog voća umjesto prerađenih sokova, jer se bakterije koje prouzročuju karijes hrane šećerom iz tih sokova.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

LOŠA PREHRANA U TRUDNOĆI MOŽE REZULTIRATI PRETILOŠĆU DJETETA U KASNIJOJ DOBI

0
Rizik od razvoja pretilosti u kasnijem djetinjstvu u djece čije su majke u trudnoći jele puno procesuirane hrane, veći je nego u one čije su se majke hranile zdravije, objavili su irski naučnici.