VELIKA TRAGEDIJA U DETALJE: OBJAVLJENA REKONSTRUKCIJA LETA HELIKOPTERA U ČIJEM PADU JE POGINUO BRYANT

Ni dvije sedmice nakon tragične nesreće u kojoj je poginuo Kobe Bryant, njegova kćerka Gianna-Maria i još sedam osoba, tačni uzroci velike tragedije još nisu poznati.

Svijet u potpunosti nije saznao što se tačno dogodilo te maglovite nedjelje u Calabasasu u Kaliforniji, ali je NTSB kazao kako kvar na motoru nije jedan od uzroka velike ragedije.

Iako je iz NTSB naglasio kako će istraga trajati sigurno godinu dana, pojedine organizacije odlučile su se pozabaviti rekonstrukcijom nesreće kako bi razjasnile što se tačno desilo tog kobnog dana.

I dok se čeka na zvaničnu rekonstrukciju, specijalizovani YouTube kanal “The Flight Channel” odlučio je napraviti svoju rekonstrukciju koja se temelji na službenim informacijama iz policije, kao i izjavama očevidaca s mjesta nesreće.

Helikopter modela 1991 Sikorsky S-76, registrovan kao N72EX, nekada je bio u vlasništvu savezne države SAD-a Illinois, a služio je za transport guvernera i drugih službenih osoba. Država Illinois ga je 2015. godine.

Tog nedjeljnog prijepodneva, osmero putnika plus pilot uputilo se u sportsku akademiju Mamba gdje je Kobe Bryant s klupe trebao voditi ekipu svoje kćeri Gianne. Da stvar bude zanimljivija, isti taj helikopter plovio je identičnu rutu dan ranije bez ikakvih poteškoća, a za put do sportske akademije trebalo mu je otprilike pola sata što je znatno brže od dva sata potrebna automobilom.

Helikopter je poletio u 9:06.

Petnaest minuta kasnije helikopter je krenuo kružiti iznad Glendalea neposredno u blizini grada Burbanka. U tom trenutku audio zapis kontrole zračnog saobrćaja ističe da je pilot Ara Zobayan zatražio SVFR (Special Visual Flight Rules Clearance), odnosno posebna pravila letenja u slučaju loših vremenskih uvjeta.

Nakon 10-ak minuta kruženja, u 9:33, helikopter se zaputio prema konačnom odredištu na koji nažalost nikada nije stigao.

Nakon dogovora s kontrolnim tornjem, helikopter Kobea Bryanta uputio se prema brdovitom području na zapadnom rubu doline San Fernando prateći “Ventura Freeway West”.

Kako je teren postajao sve viši, tako je i helikopter u kratkom periodu podigao visinu. U 36 sekundi popeo se na 300 metara.

U 9:44 iz kontrolnog tornja stiglo je upozorenje da prenisko lete. Tu su krenuli problemi jer je vidljivost bila toliko loša da pilot nije mogao vidjeti kamo leti već je postupao po uputama kontrolora leta. Skrenuo je prema jugozapadu.

Komunikacija između kontrolnog tornja i pilota odvijala se ovako:

Toranj Van Nuys: Helikopter 2EX, kontaktirajte Socal na 134.2 za nastavak leta.

Pilot: 34.2.

Toranj: Helikopter 2EX, molim identifikaciju, čulo se od Socala, kontakta za slijetanje, prenosi Faktor.ba.

Odgovora nije bilo, a helikopter je izašao izvan prostora aerodroma i mjesta gdje je trebao sletjeti.

Toranj: Helikopter 2EX, pratite kod 1200, tražite li nastavak leta?

Odgovora ponovno nije bilo.

Toranj: 2EX, gdje… recite nam svoje namjere.

Bez odgovora.

Toranj: 2EX, i dalje letite prenisko ako ste nastavili letjeti dalje.

Nekoliko sekundi nakon toga helikopter je nestao s radara. Iz podataka o putu letjelice vidljivo je da je u trenutku pada naglo ubrzala, čak do 300 kilometara na sat.

Helikopter se srušio u Calabasasu u Kaliforniji u 9:47.

U tragičnoj nesreći devet osoba izgubilo je život. Iako su na teren momentalno izašle vatrogasne i službe hitne pomoći, putnicima nije bilo spasa.

Daljnja istraga utvrdila je da helikopter u kojem je Kobe Bryant putovao nije imao rekorder podataka leta, nešto poput crne kutije u avionima, budući da ih helikopteri u SAD-u nisu obvezni imati.

Pogledajte video OVDJE.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

HUSIĆ: NEMA VIŠE PREGOVORA OKO POVEĆANJA CIJENE UGLJA, SREDSTVA ĆE BITI...

0
Na prvom sastanku Sindikata radnika rudnika u FBiH i pregovaračkog tima Vlade Federacije BiH, koji je održan večeras u Sarajevu, postignut je dogovor o 10 od ukupno 13 rudarskih zahtjeva.