Broj novozaraženih kontinuirano raste, a također je i sve više onih sa teškom kliničkom slikom.
Vikend zaključavanje i usvojene mjere na posljednjoj sjednici Skupštine KS očito očito nisu najbolje rješenje, a one koje su već mogle biti, nisu još ispoštovane. Dok se Vlada KS na čelu sa premijerom Edinom Fortom bavila ugostiteljima, drugi značajan problem za stanovnike glavnog grada i dalje je neriješen. Vlada još nije riješila pitanje gužvi u javnom gradskom prijevozu.
Uprkos sve goroj epidemiološkoj situaciji, Vlada KS zajedno sa GRAS-om očigledno nije sposobna riješiti problem jednog od glavnih izvora zaraze koronavirusom. Naloženo je da u javnom gradskom prijevozu i na stajalištima budu angažovani Covid-redari, ali njih već danima nigdje nema.
Kako bi ih i bilo, kada je GRAS otpustio 21 revizora, tačnije nije produžio njihove ugovore. Radi se o mladim revizorima za koje je GRAS već ranije uplatio pohađanje obuke radi stjecanja certifikata za obavljanje poslova fizičke zaštite, što je u ovom trenutku itekako potrebno s obzirom na trenutnu epidemiološku situaciju i nedostatak kadra koji bi radio na suzbijanju virusa i uvođenju reda.
Grupa revizora koja je otpuštena uputila je pismo i Adnanu Šteti, ministru saobraćaja, gdje su mu dali doznanja da su spremni raditi i kao Covid-redari, kojih apsolutno nigdje nema.
S obzirom na to da ovakav odnos prema radnicima u jeku pandemije i nedostatka kadra koji bi bio angažovan na sprječavanju gužvi u javnom gradskom prijevozu, nameće se pitanje kako to da Vlada KS zajedno sa GRAS-om nije spremna ili sposobna riješiti njihovo pitanje u trenutku kada su oni najpotrebniji.
- Ministar saobraćaja Adnan Šteta kazao je kako će zbog pogoršanja epidemiološke situacije u kantonu svi javni gradski prijevoznici pojačati dezinfekciju i čišćenje vozila, kao i da će vozači i kontrolori poštovati sve mjere koje je izdao Krizni štab Ministarstva zdravstva KS. Ovim povodom, održao je sastanak s direktorima GRAS-a i Centrotransa na kojem je dogovoreno da će od sutra sa radom početi šezdeset Covid redara u tramvajskom i trolejbuskom saobraćaju – ovako je glasila vijest objavljena u medijima 10. marta.
Sutradan, 11. marta, smo provjerili šta se dešava. Nekoliko Covid-redara je bilo angažirano, ali ne dovoljno. U GRAS-u su se žalili na manjak vozila, piše Faktor.
Iz Vlade su 11. marta fotografisali Covid-redare, objavili na društvenim mrežama i “završili” posao. Međurim, ono što se kasnije dešavalo Vladu očito ne zanima pretjerano.

Ovih dana na poziv ministra zdravstva KS Harisa Vranića, dva turska ljekara stigli su u Sarajevo kako bi ojačali sistem rada sa zaraženima. Oni bi u narednih nekoliko dana trebali uposlenicima KCUS-a i Opće bolnice prenijeti svoje bogato znanje i iskustvo kako bi se medicinski radnici u Kantonu Sarajevo još bolje nosili sa velikim pritiskom.
Možda ne bi bilo loše da na poziv ministra saobraćaja Adnana Štete, iz Turske dođu i Covid-redari, kada već aktuelna Vlada nije sposobna riješiti problem kapaciteta za provođenje mjera koje je Krizni štab KS naložio kada su u pitanju ogromne gužve u javnom prijevozu, koji je, ponavljamo, postao jedan od najvećih izvora zaraze koroavirusom.
- Vlada Kantona Sarajevo i Ministarstvo saobraćaja KS će, u skladu s potrebama i mogućnostima, angažovati dodatne kapacitete za organizaciju javnog prijevoza u KS – jedan je od zaključaka usvojenih na Skupštini KS prije tri dana.
Međutim, gužve u tramvajuma i trolejbusima jutros te izostanak Covid-redara svjedoče da je ovaj zaključak zasad samo mrtvo slovo na papiru.
Kanton Sarajevo u proteklim sedmicama bilježi nagli rast broja zaraženih koronavirusom i ubjedljivo prednjači u odnosu na preostalih devet.
Sedmodnevna incidenca je 261,68 na 100.000 stanovnika na nivou Federacije Bosne i Hercegovine, a u Kantonu Sarajevo čak 734,61, izračun je na osnovu podataka Zavoda za javno zdravstvo FBiH računajući od 16. marta, pa sedam dana unazad.