DEVET ODVRATNIH STVARI KOJE MNOGI RESTORANI RADE KAKO BI UŠTEDJELI

22 sep | 19:14

Bacanje zamrznutog mesa, peradi ili morskih plodova je veliki financijski gubitak za restoran pa će neki poslužiti takvu hranu i nadati se da nikome neće biti slabo

1. Posluživanje hrane kojoj je istekao rok trajanja

Bacanje hrane kojoj je prošao rok trajanja je ogromni gubitak za svaki restoran. Ponekad voditelji restorana hranu koja izgleda jestivo posluže normalno kao i ostalu hranu.

2. Kuhinjsko osoblje ne nosi rukavice

Mnogo radnika restorana izbjegava nositi rukavice tijekom pripreme hrane. Istraživanje koje je proveo Food Safety News je pokazalo da čak 62 posto osoblja u kuhinjama prilikom rada sa sirovim mesom nemaju rukavice, te da ne peru ruke nakon rada sa sirovim mesom i prije početka rada s drugim jelima i namirnicama, prenosi 24 sata.

3. Bolesni zaposlenici

Tužna istina je da su i radnici u ugostiteljstvu često potplaćeni, a shodno tome mnogi od njih si ne mogu priuštiti otići na bolovanje, pogotovo ako nemaju spremnu zamjenu. Stoga, jako često se događa da prehlađeni radnici, s gripom ili temperaturom, uredno odrađuju svoje smjene i često prenose bakterije i viruse svojim gostima i drugim radnicima.

4. Čuvanje mesnih i morskih proizvoda na krivim temperaturama

Meso, perad, morski plodovi i mliječni proizvodi nisu uvijek zamrznuti na pravoj temperaturi. Također, nemaju svi restorani generator u slučaju da ostanu bez struje, ili pak proizvodi predugo stoje u zamrzivaču. Unatoč tome, bacanje takve hrane je još jednom veliki financijski gubitak za restoran pa će ponekad nei poslužiti takvu hranu i nadati se da nikome neće biti slabo.

5. Prljavi tanjuri i pribor za jelo

Pranje suđa u perilici cijeli dan je jako skupo. Iako rijetko, bilo je situacija kad su inspektori naletjeli na restorane u kojima su se tanjuri samo brzinski ispirali i brisali te potom odmah vraćali na stolove.

6. Prljavi stolnjaci i ubrusi

Ljudi prilikom jela znaju biti jako neuredni, a pranje stolnjaka i ubrusa za svakog sljedećeg gosta nije praktično ni isplativo. U mnogim restoranima manje mrlje će se samo istrljati iz stolnjaka, a mrvice očistiti.

7. Pretakanje kečapa

Postoji pravilo da se to ne smije raditi, ali se baš i ne provodi. Pretakanje kečapa iz više polu-praznih boca u jednu stvara opasnost od prijenosa bakterija.  Samo se sjetite koliko ljudi dnevno dira te boce i koliko njih je opralo ruke. Uz to, ponekad prilikom procesa prijenosa kečapa nisu svi zdravstveni uvjeti zadovoljeni, to jest često se pretakanje ne događa u minimalnim higijenskim uvjetima.

8. Unaprijed pripremljena hrana

U svijetu ugostiteljstva vrijeme je jako bitna stavka kod uspješnosti nekog restorana. Ako gost dugo čeka naručenu hranu, postoji velika šansa da se nikad neće vratiti. Za vrijeme večernje gužve, kuhari, bez obzira na broj gostiju, narudžbe moraju poslati na stol u što kraćem roku. Neki restorani rješavaju ovaj problem da unaprijed skuhaju hranu, kojom potom zagrijavaju u mikrovalnoj pećnici i dodatno 'ukrašavaju' kako bi izgledala svježa.

9. Grickalice već prije poslužene drugom gostu

Neki restorani i barovi uz piće gostima poslužuju grickalice u malim zdjelicama. Ono što ljudi ne znaju jest da se grickalice drže u velikim kontejnerima u kuhinji te da često osoblje nepojedene grickalice navečer vrati u kontejner te ih sljedeći dan opet poslužuje. Opasnost je činjenica da su grickalice dirali ljudi koji možda nemaju najčišće ruke.



(Hayat/Foto: Ilustracija)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.


TRENUTNO NAJČITANIJE