EVO ŠTA ĆE SE DESITI VAŠEM TIJELU AKO NE JEDETE POSLIJE TRENINGA

11 okt | 07:42
Krčanje u stomaku vam je najmanji problem...

Većina nutricionista savjetuje da obavezno pojedete nešto pola sata nakon treninga jer tijelu treba nova energija nakon što ste tokom treninga dobro istrošili.

Posebno veliku važnost imaju ugljeni hidrati i proteini kako bi se popravila mikrooštećenja koje je vježbanje nanijelo vašim mišićima. Kako smo svi prezauzeti i vježbanje nekako uspijevamo da uglavimo između dvije važne obaveze, većina nas zaboravlja da jede nakon treninga.

Ukoliko nemate pri sebi proteinsku štanglicu onda niste u mogućnosti da uzmete neophodnu dozu. Ukoliko preskakanje obroka nakon vježbanja postane vaša navika onda ozbiljno rizikujete da sabotirate vaše rezultate vježbanja.

- Neki ljudi osjećaju umor, a neki postaju dezorijentisani uslijed nedostatka šećera u krvi. Mislimo da se dosta povreda mišića dešava zato što ljudi ne nadomješćuju oštećene dijelove mišića i ne pružaju im neophodnu regeneraciju, rekla je doktorica Jennifer Back, specijalista sportske medicine i dječji ortoped.

Ovo može da bude posebno problem ako radite trening snage sa velikim opterećenjem i uskraćujete vašem tijelu ono što mu je potrebno da bi se regenerisalo i popravilo mikrooštećenja. Popravljanjem tih pokidanih veza vaše tijelo izgrađuje mišiće, a ukoliko to ne radite rizikujete još veća oštećenja sljedeći put.

Hrana takođe sadrži elektrolite, minerale koji su neophodni našem tijelu kako bi mišići i nervi funkcionisali savršeno. Ukoliko ste se dosta znojili tokom vježbanja onda je veoma važno da vašem tijelu nadoknadite kalcijum, so i kalijum.

Dehidratacija i hipoglikemija (nizak nivo šećera u krvi) mogu veoma brzo da učine da se osjećate dezorijentisano i čak da se onesvijestite. U rijetkim slučajevima, nedostatak elektrolita može da utiče na srce i uzrokuje nepravilan rad srca, da dovede do aritmije i lošeg rada srca.

Voda je veoma važna kako bi se tijelo oporavilo poslije treninga, ali je važno da je pijete i tokom treninga. Nadoknadite izgubljenu vodu koju je tijelo oslobodilo preko znoja. Povremeno preskakanje obroka nakon vježbanja nije toliko strašno, ali nemojte da vam postane navika. Vježbanje treba da bude zabavno i donese vam zdravstvene koristi, ne da se završi uništavanjem i kidanjem mišića. I hidratacija i hrana su važan dio zdravih navika u vježbanju.



(Hayat/Foto:Pixabay)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.


TRENUTNO NAJČITANIJE