11 MOĆNIH DETOKS SUPA: KUPUS ČISTI PROBAVU, ČILI TOPI MASNOĆE

9 jan | 01:01

Bistre sup bogate su hranjivim sastojcima koji griju, potiču cirkulaciju, čiste organizam od toksina i kilograma prikupljenih tokom praznika

Detoks supama ili 'souping' odličan je izbor za vraćanje tijela u ravnotežu nakon praznika.Topla okrepa u hladnim zimskim mjesecima može pomoći riješiti se nakupljenih toksina u tijelu te je dobar način da u tijelo unesemo zdrave namirnice, osobito povrće.

- Osim hranjivih sastojaka koje sadrže, supama ćete se i zagrijati te unijeti dodatnu tekućinu koja se tijekom zime zna zanemariti. Topla tekućina poboljšat će očuvanje energije organizma i potaknuti cirkulaciju. Djeluje i protiv stvaranja vjetrova pa nećete imati osjećaj težine u trbuhu niti biti naduti - kaže nutricionistica Sandra Marić Bulat.



Supe mogu biti potpun obrok. Obogatite ih različitim povrćem i žitaricama te začinima kojima ćete potaknuti rad metabolizma, a da biste ih učinili što zdravijima, koristite maslinovo ulje umjesto suncokretova.

- Za zdravlje želuca i probavnog sustava posegnite za korjenastim povrćem, poput mrkve, repe, rotkve te krumpira i batata. Supe vam mogu pomoći i u skidanju viška kilograma ako ste malo pretjerali s hranom tokom praznika - tvrdi Marić Bulat.

Postoje i dijete koje su bazirane na supama, poglavito ona u kojoj se sedam do deset dana jede supa od kupusa, sama ili uz unos još nekog povrća i voća. Ona utječe na bolji rad crijeva, a provodi se u cilju detoksikacije i mršavljenja. Ne biste je trebali primjenjivati dulje od deset dana, a želite li i dalje gubiti kilograme, nakon tog vremena jedite supu jednom sedmično kako biste i dalje osjećali njezine benefite.

- Tanjur niskokalorične supe prije ručka ili večere zasitit će vas pa ćete zbog toga jesti manje. Kako biste unijeli još manje kalorija, odaberite bistre supe, osobito one povrtne - pojašnjava nutricionistica.



Volite li guste supe, povrće izmiksajte štapnim mikserom kako biste dobili kremastiju teksturu, a izbjegavajte supe na bazi vrhnja, s dodatkom sira i mlijeka te one s puno tjestenine. Za usporedbu, šalica supe od brokule i cheddara sadrži 220 kalorija, a šalica povrtne supe s pestom oko 90 kalorija. Također, jedete li uz juhu kruh, odbacite ga i radije uz nju poslužite salatu. Kombinacija tekućine i krutih komada hrane zasitit će vas dulje nego da jedete iste namirnice odvojeno te se zato juha smatra otkrićem za skidanje kilograma.

Povrće bi trebalo biti glavni sastojak svim tim juhama jer ćete njime unijeti vlakna koja su izrazito dobra za probavu, a tijelu će podariti osjećaj sitosti. Juha je odličan izbor i za one koji nemaju puno vremena za kuhanje jer je brzo gotova te koristi uvijek dostupne i jeftine sastojke, a može je se konzumirati za večeru, ručak, ali i doručak. Juhama ćete unijeti potrebne nutrijente, antioksidanse i elektrolite. Sadrže natrij, kalij, magnezij, vitamin C, K i vitamine B skupine te spoj kolin, koji pomaže jetri da sagori više masnoće.



(Hayat/Foto: Ilustracija)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.


TRENUTNO NAJČITANIJE