NJEMAČKI SPIEGEL UPOZORAVA: HRVATSKA BI MOGLA POSTATI 'OTPAD' ZA DIZELAŠE

31 jan | 16:02

Njemački mediji su objavili vijest agencije DPA o tome kako deseci hiljada njemačkih automobila na dizel pogon ciljano završava u srednjoj i istočnoj Europi nakon što su se u Njemačkoj počele širiti zabrane dizelaša zbog zagađenja zraka i okoliša koje proizvode.

Polovnih dizelaša se žele riješiti vlasnici automobila u Njemačkoj, a i auto kompanije shvaćaju da više dizelaše neće moći plasirati na njemačko tržište, s obzirom na to da su postali izrazito nepoželjni.

Hrvatska se spominje kao jedno od srednje - i istočnoeuropskih tržišta na koje se masovno plasiraju njemački dizelaši koji zagađuju, uz napomenu da su kupci automobila u tom dijelu Europe većinom nezainteresirani za zagađenje koje dizelaši proizvode, nego ih najviše zanima koliko auto troši goriva.

Još jedna stvar koja omogućava uvoz njemačkih polovnih dizelaša u Hrvatsku je i nerazvijena politika zaštite okoliša, pa i nepostojanje tzv. zona za zaštitu okoliša u kojima su dizelaši zabranjeni, kakve postoje u Njemačkoj.

Prosječna starost automobila u Hrvatskoj je 14 godina Za Hrvatsku se ne navode još konkretni podaci, no za neke druge države oni već postoje i zabrinjavajući su.

Primjerice, u Rumuniji se broj registriranih dizelaša u 2018. godini povećao za više od 30 hiljadu vozila u odnosu na 2017.

U Češkoj je situacija takva da predsjednik Saveza prodavača polovnih automobila Petr Prikryl govori o 'invaziji': 63 posto uvezenih polovnih automobila u Češkoj dolazi iz Njemačke, a 60 posto njih su dizelaši.

U Slovačkoj je situacija još gore - 78 posto uvezenih polovnih automobila su dizelaši.

Razlike između Njemačke i srednje i istočne Europe vidljive su i po prosječnoj starosti automobila: u Njemačkoj je prosječni auto star devet godina, dok je u Hrvatskoj prosječna starost 14 godina, a u Rumuniji 16 godina.

Skandali njemačke automobilske industrije Ekološki aktivisti su ipak bijesni zbog takvog razvoja događaja, piše Faktor.

Češki aktivist Jan Pinos kaže da 'ne smijemo dozvoliti da postanemo smetlište za stare proizvode, koji zagađuju zrak'.

DPA svoj članak završava pomalo ciničnom primjedbom da u srednjoj i istočnoj Europi 'svijest o očuvanju okoliša zaostaje' za Njemačkom, ignorišući i da u cijeloj priči postoje i očiti ekonomski razlozi, te da Njemačka i njena autoindustrija, koja je dugo insistirala na masovnoj proizvodnji dizelaša i varala na testovima o ispušnim plinovima, sada pokušavaju zaraditi na tome što si siromašniji dijelovi Europe ne mogu priuštiti ekološki prihvatljivije automobile.



(Hayat / Foto: Arhiv / Ilustracija)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.


TRENUTNO NAJČITANIJE