OVO IMA SAMO U HRVATSKOJ: KINEZI GRADE PELJEŠKI MOST KOJI OD NIKUDA VODI U NIGDJE, NIKO NE VJERUJE DODIKOVOM TAJKUNU

1 feb | 10:03

Prema ugovoru Hrvatskih cesta s kineskom kompanijom CRBC, most Pelješac mora biti završen 31. jula 2021. godine. Do završetka mosta, prema planu, treba se završiti i gradnja nove ceste preko Pelješca. To uključuje spoj mosta s Jadranskom magistralom te novu, 30 kilometara dugačku cestu od mosta preko Pelješca do mjesta Doli.

Projekt pelješke ceste prvotno je podijeljen na tri dionice da bi se potom radi ubrzanja postupka natječaja druga i treća dionica spojile u jedno. No, ni taj manevar ne pomaže da bi se sve stiglo na vrijeme.

Za gradnju prve dionice, Duboka - Šparagovići, predviđena su 33 mjeseca, a za drugu, Šparagovići - Doli, 30 mjeseci. Dakle, kada bi radovi počeli 1. februara, cesta bi bila završena tri mjeseca nakon mosta. No, i to je nemoguće jer za gradnju dionica još nije odabran ni izvođač. Jedan od glavnih “krivaca” je važeći Zakon o javnoj nabavi Republike Hrvatske.

Prva dionica pelješke ceste, dužine 12,5 kilometara, obuhvaća gradnju od Duboke do Šparagovića te spoj Jadranske magistrale i mosta Pelješac. U Hrvatske je ceste na natječaj stiglo sedam ponuda, koje su otvorene 4. juna prošle godine, a izvođač ni nakon gotovo osam mjeseci nije izabran iako je krajnji rok za njegov odabir bio 120 dana.

Financijski najbolju ponudu dala je tvrtka Integral inženjering iz Lakšata u BiH, i to u iznosu od 321 milijun kuna. Budući da je vrijednost radova Hrvatskih cesta procijenjena na 482 miliona kuna bez PDV-a, mnogima je u građevinarskim krugovima ova cijena začuđujuće niska, a neki, pak, tvrde da je za taj iznos nemoguće sagraditi tu izuzetno zahtjevnu dionicu.

Prema dostupnim informacijama, cijeli se proces oduljio zbog odredbi Zakona o javnoj nabavi, koji propisuje da naručitelj, u ovom slučaju Hrvatske ceste, za sve nejasnoće iz ponude pismenim putem moraju pitati ponuditelja. On onda ima deset dana da se izjasni.

Ako, pak, ponuditelj ne dostavi traženo pojašnjenje ili dokumente, Hrvatske ceste ponovno moraju tražiti pojašnjenje i tako unedogled. Prema dostupnim informacijama, povjerenstvo za ovaj natječaj još traži pojašnjenja od ponuditelja, pa je teško reći kada bi mogao biti odabran izvođač. No, nakon odabira ostali se ponuditelji mogu žaliti Državnoj komisiji za kontrolu javne nabave, a taj postupak traje još koji mjesec. Nakon što konačno bude odabran izvođač, potpisuje se ugovor, ali početak počeka radova kreće od uvođenja izvođača u posao. Od potpisa ugovora do uvođenja u posao u pravilu prođe nekoliko mjeseci.

Natječaj za gradnju dionice Šparagovići - Doli raspisan je početkom prosinca, a ponude su trebale biti otvorene 21. januara. No, rok je nedavno pomaknut na 31. januara pa na 14. februara, piše Jutarnji list.



(Hayat / Foto: Ilustracija)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.


TRENUTNO NAJČITANIJE