PROČITAJTE ZAŠTO JE GRAŠAK NAJZDRAVIJI RUČAK KOJEG MOŽETE NAPRAVITI

3 apr | 14:08

Možda ste kao dijete mrzeli grašak ali možda je ipak vaša mama znala nešto više o ovom malom povrću i zbog toga vas je tjerala da ga jedete. Grašak je bogat vitaminima, mineralima i ima visok sadržaj proteina i vlakana.

U stvari, grašak sadrži gotovo sve neophodne minerale i vitamine. Možda ćete se iznenaditi kada saznate da jedna šolja graška ima 8,5 grama proteina, što je više nego dvostruko više proteina od kašike putera od kikirikija. Šoljica kuhanog graška takođe ima 9 grama vlakana, čime vam pomaže da se osjećate sito.

Odličan je antioksidant

Zajedno sa visokim nivoom hranljivih materija, grašak je izuzetno bogat proteinima, što ga čini jednim od najboljih biljnih izvora proteina. Visoki nivoi proteina nude brojne prednosti. Protein pomaže u poboljšanju mišićne snage i zdravlja kostiju i igra značajnu ulogu u održavanju zdrave težine pomažući u kontroli apetita.



Grašak takođe ima visok sadržaj vlakana, što takođe pomaže u kontroli apetita. Osim toga, grašak je bogat i fenolnim jedinjenjima, koji su prirodni antioksidanti koji štite organizam od bolesti poput raka i drugih zapaljenskih bolesti.

Za zdravlje srca i krvnih sudova

Postoje brojni razlozi zbog kojih grašak može pomoći u održavanju zdravlja srca: jedan od njih je velika količina vlakana. Pokazalo se da hrana bogata vlaknima poboljšava nivo lipida u serumu, kao i da smanjuje krvni pritisak i upalu. Sadržaj minerala u grašku, uključujući kalijum, magnezijum i kalcijum, takođe podržava zdravi krvni pritisak. Osim toga, grašak sadrži vitamin C, karoteonoide i flavonole koji takođe podržavaju zdravlje srca.

Odličan za probavu

Visok sadržaj vlakana u grašku je velika prednost za zdravlje probavnog sistema. Vlakna pomažu u održavanju rasta zdravih bakterija u vašim crijevima, što zauzvrat pomaže da se smanji razmnožavanje loših bakterija.



Reguliše nivo šećera u krvi

Zbog visokog nivoa proteina i vlakana u grašku, oni mogu igrati značajnu ulogu u posredovanju glikemijskog odgovora organizma. Hrana bogata vlaknima usporava apsorpciju ugljenih hidrata, što znači sporo, stabilnije povećanje šećera u krvi, umjesto naglog skoka.

Protein je važan za stabilizaciju nivoa šećera u krvi, posebno za one sa dijabetesom tipa 2. Grašak takođe sadrži vitamine A, D, C i K, kao imagnezijum, koji su se pokazali korisnim u regulisanju šećera u krvi i podržavanju zdravog nivoa šećera u krvi. Pored održavanja zdravog nivoa šećera u krvi, grašak ima nizak glikemijski indeks.



(Hayat / Foto: Ilustracija)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.


TRENUTNO NAJČITANIJE