OVO JE 5 LEGENDARNIH VOLKSWAGENA KOJE SMO ZABORAVILI

17 apr | 14:38

Svi ovi automobili su na svoj poseban način promijenili historiju autoindustrije.

Ne postoji ljubitelj automobila koji nije čuo za neki od ovih pet Volkswagenovih modela, bio on obožavatelj te njemačke marke ili ne.

Ovi auti su iza sebe ostavili neizbrisiv trag i ušli u legendu...

Volkswagen Golf GTI (Mk1) 

Najpoznatiji automobil iz Wolfsburga naziv nije dobio po popularnome sportu, već po vjetru, odnosno njemačkome nazivu za vjetrove brze i tople Golfske struje u Atlantiku. U tome razdoblju ostali Volkswagenovi modeli dijelili su sličnu nomenklaturu (Passat, Jetta, Scirocco...).



Golf je najprodavaniji model ove marke u historiji te treći najprodavaniji automobil u historiji, a verzija GTI, koja je u prodaju došla 1976. godine, redefinirala je način na koji doživljavamo sportske kompaktne automobile te postavila temelje za sve buduće 'hothatch' automobile, kakve poznajemo danas. Njegov 1,6-litreni atmosferski benzinac s četirima cilindrima razvijao je 110 KS i 140 Nm momenta, a uz vrlo malu masu, 810 kilograma, njegove performanse za to razdoblje bilo je fenomenalno.



Prvi Golf GTI do 100 km/h ubrzavao je 9,2 sekunde, a maksimalno je mogao pojuriti 182 km/h. Prozvedeno ih je 462.000. Ovaj auto postao je prvim sportskim autom za široke mase u Europi i postavio temelje svih kompaktnih jurilica kakve poznajemo danas. Zbog toga je zaslužio mjesto na popisu najlegendarnijih VW-ova ikada...



Volkswagen Corrado (G60)

Corrado, nasljednik originalnoga modela Sciroccoa, na tržište je stigao 1988. godine, a tokom sedam godina proizvodnje postao je prava sportska ikona. Početkom 90-ih godina prošloga stoljeća bio je jedan od najpopularnijih sportskih automobila u Evropi, a nastao je na osnovi Golfa iz druge generacije (Mk2).



Svoje mjesto na ovome popisu zaslužio je velikom popularnošću 1990-ih, snažnim 1,8-litrenim turbobenzincem s 8 ventila, 160 KS i 225 Nm momenta te revolucionarnim (u to vrijeme) mehaničkim kompresorom G Lader.

Po njemu je i najprodavanija inačica G60 dobila naziv. Prodano je više od 100.000 primjeraka diljem svijeta (čak 20.000 u SAD-u) i bio je san svakoga ljubitelja sportskih automobila. Najveću popularnost imao je u Njemačkoj, a u ostatku Europe bio je samo nedostižan luksuz, a pogotovo u Hrvatskoj i okolici, početkom 1990-ih.



Corrado G60 do 100 km/h mogao je ubrzati za 8,5 sekundi, a maksimalno juriti 225 kilometara na sat. Nakon uspješne verzije G60, Volkswagen je predstavio Corrado i u slabijim te u jačoj izvedbi VR6, no one nisu dosegle uspjehe prethodnika. Danas jje malo Corrada koji su 'preživjeli', a oni koji jesu vrlo su cijenjeni te polako postaju pravi kolekcionarski primjerci...

Volkswagen Karmann-Ghia

Jedan od najkultnijih europskih automobila u povijesti nastao je sredinom pedesetih godina prošlog stoljeća, u trenutku kada su Volkswagenovi inženjeri napokon odlučili napraviti atraktivan automobil sportskog coupeovskog izgleda.đ



S obzirom na to da je Volkswagenovo najveće tehnološko postignuće dotad bila 'buba', nju su kao osnovu za budući auto dali talijanskoj tvrtki Carozzeria Ghia, koja je na jednostavnu i performansama slabašnu 'bubu' ugradila jednu od najatraktivnijih karoserija u povijesti autoindustrije.

Tako je nastao Volkswagen Karmann-Ghia, automobil koji je proizveden u 445.238 primjeraka i prodajni je uspjeh postigao 'preko bare'. Prvotna izvedba imala je dva motora u ponudi. Maleni 1,2-litreni benzinac s 34 KS te malo veći 1,3-litreni benzinac s 50 KS. Maksimalna brzina bila je 120 km/h, odnosno 150 km/h u snažnijemu modelu.



Čak 61 posto svih Karmanna Ghija prodano je u SAD-u, gdje su stekli nazive poput 'Ferrarija za kućanice' ili 'Porschea za tajnice' Osim u SAD-u, ovaj VW stekao je slavu i u Brazilu (gdje se i proizvodio), a tek onda u manjim razmjerima u Europi...

I dan-danas ovaj auto, koji se proizvodio između 1955. i 1974., u samome je vrhu svih lista koje ocjenjuju ljepotu automobila, a njegov nasljednik bio je model Scirocco.

Volkswagen Transporter T1 (Typ 2)

Ovaj automobil začetnik je svih modernih putničkih kombija i kampera. Volkswagenov T1 nastao je također na osnovi 'bube', a proizvodio se u razdoblju između 1950. i 1967. godine.



Postao je sinonim za jeftino i popularno vozilo za prijevoz biločega, a pokretao ga je motor smješten straga, u kombinaciji sa stražnjim pogonom. Motori su bili s kapacitetom 1,1, 1,2 i 1,5 litara (1,6 u Brazilu), a razvijali su između 24 i 54 konjske snage.



Praktičnost i popularnost ovoga vozila održale su se do danas, jer se šesta generacija ovoga kombija i dalje proizvodi. Također, model T1 postao je jedan od najcijenjenijih Volkswagena i kombija uopće, a neki očuvani i ultrarijetki primjerci danas na aukcijama postižu cijene u stotinama hiljada kuna, piše 24sata.hr.

Volkswagen 'Buba'

Bubu je 1930. godine izvorno dizajnirao legendarni inženjer Ferdinand Porsche – ime danas povezano s brzim vozilima – po nalogu Adolfa Hitlera koji je želio jeftin i praktičan auto za masovnu proizvodnju, dostupan njemačkome narodu.



No izbijanjem rata proizvodnja je zastala, tvornica je bila ozbiljno oštećena te je pala u ruke savezničkih snaga. Dobila je zamah u kasnim četrdesetim godinama prošloga stoljeća, a do 1955. na njemačkim cestama bilo je milion tih automobila.

Dizajn je stekao međunarodnu slavu šezdesetih i sedamdesetih godina u filmovima s Herbiejem, trkaćim automobilom koji 'misli svojom glavom'. Bio je popularan i u supkulturama šezdesetih, koje su hvalile male, praktične, ali i estetske kvalitete 'bube'.

'Bubu' je u prvotnom izdanju pokretao straga smješten i zrakomhlađen motor s 995 kubika i 26 'konja'. U kasnojim godinama, u 'bubu' su se ugrađivali razni benzinski motori s obujmom između 1,1 i 1,6 litara, koji su razvijali između 30 i 61 KS.

Do 2003. je u 15 država bilo proizvedeno sveukupno 15.444.858 Volkswagenih 'buba', a njezina će proizvodnja će se okončati u tvornici u Meksiku u srpnju ove godine.



(Hayat / Foto: Volkswagen)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.


TRENUTNO NAJČITANIJE