ISHRANA TOKOM RAMAZANA: ŠTA JESTI ZA SEHUR I IFTAR

6 maj | 11:04
Nastupio je ramazan, mjesec u kojem muslimani poste od zore do zalaska sunca.

Vjernici u BiH će ove godine postiti između 15 i 16 sati te je zbog toga izuzetno važno pravilno se hraniti.

Nutricionista Tarik Zolotić za Avaz savjetuje šta je najbolje jesti za sehur (obrok koji je priprema za post) i iftar (glavni obrok kojim se post završava).

Istaknuo je da je ishrana tokom ramazana veoma bitna, jer se posti prilično dugo.

- Kao i za doručak, tako i za sehur vrijedi isto pravilo. Trebamo konzumirati namirnice koje imaju veliki nivo sitosti i koje će nas dugo držati sitim - kaže nam Zolotić.



Dodaje da su to namirnice koje se dugo vare u probavnom traktu, od šest do 12 sati.

- To su meso, jaja, mliječni proizvodi, koji se dugo zadržavaju u probavnom traktu. Osim tih namirinica, tu svakako spadaju i grašak, grah, mahunarke, koji imaju veliki indeks sitosti. Za sehur možemo jesti i orašaste plodove koji sadrže dosta masti, nutritivno su bogati, a imaju i dobar indeks sitosti - kaže naš sagovornik.

Ističe da je najbitnija, s obzirom na to da ramazan dolazi u toplije vrijeme, konzumacija što više vode.

- Moramo shvatiti da je našem organizmu voda najpotrebnija. Kada je hrana u pitanju, tu ne moramo brinuti, jer svi imamo zalihe potkožnog masnog tkiva koje naše tijelo u procesu posta koristi kao energiju, ali vode nemamo mnogo i većinom je svi nedovoljno unosimo - napominje Zolotić.



Zolotić je posebno razdvojio vodu od sokova, jer, kako tvrdi, sokovi su otežavajuće piće, koje nema efekt kao voda.

- Sokovi više izazivaju dehidriranost tijela i mogu nam aktivirati osjećaj žeđi. Voda je najbolji napitak. Sam Poslanik je govorio da je voda najbolje piće, kako na ovom tako i na onom svijetu - naglašava Zolotić.

Kada je u pitanju iftar, naš sagovornik tvrdi da je, kao obrok, suprotnost od sehura.

- Za iftar je najbolje konzumirati hranu koja se brzo vari. To je hrana bogata ugljikohidratima. Tjestenina, riža, povrće, voće, koji se jako brzo vare i podižu šećer, čime okrepljuju naš organizam. Najbolje se omrsiti vodom ili hurmama ili nekim drugim suhim voćem i paziti da se ne pretjeruje s jelom za iftar - zaključuje Zolotić.



(Hayat / Foto: Ilustracija)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.


TRENUTNO NAJČITANIJE