UPOZORENJE KARDIOLOGA: OVO NE RADITE ZA VRIJEME SEHURA NI IFTARA

9 maj | 07:14
Kardiolog glasovite istanbulske privatne klinike Acibadem Dr. Fatih Duhan Bayraktar navodi osam uobičajenih grešaka koje mogu opteretiti srce, posebno starijim, postačima tokom ramazana:

1. greška je umjesto vodom žeđ gasiti slatkim, slanim ili gaziranim napitcima.

2. greška je jesti mnogo slatka, hljeba i tijesta.

3. greška je što stariji hronični bolesnici poste bez prethodnog savjetovanja sa svojim ljekarom.

4. greška je obilno iftariti da bi se kasnije izbjegao sehur.

5. greška je puno jesti za sehur.

6. greška je iftariti jelima koja naglo dižu nivo šećera u krvi, kao i iftariti nabrzinu.

7. greška je odmah nakon iftara piti kahvu i pušiti cigarete što predstavlja veliko opterećenje za srce.

8. greška je baviti se sportom nakon iftara. U zadnje vrijeme neki postači prakticiraju teške vježbe u teretanama nakon iftara što predstavlja veliku opasnost po zdravlje srca.

Izbjegavati u ishrani tokom Ramazana:

1. Gazirana pića i šećerna limunada za Iftar i Sehur

Zašto: Ovi napici sadrže dosta šećera i hemijskih aditiva

Rješenje: Ako morate piti, onda možda samo jednom nedjeljno

2. Visoka količina vode u vrijeme Iftara

Zašto: punjenje stomaka tečnošću teže pada na stomak nego obrok

Rješenje: Uzmite nekoliko gutljaja na Iftar i punu čašu svako pola sata

3. Brzo žvaćete i gutate hranu

Rješenje: Sporo žvakanje može povećati varenje i spriječiti povećanje tjelesne težine

4. Desert odmah poslije Iftara

Zašto: To vas čini pospanim i umornim

Rješenje: Napravite pauzu između iftara i deserta najmanje 90. minuta da biste ostali budni za Jaciju i Teraviju

5. Visoka natrijum hrana

Zašto: Natrijum povećava žeđ tokom dana, što otežava post

Rješenje: Umjesto toga, jedite hranu od kalijuma, jer se vezuje za tečnost i potiskuje žeđ

Najbolji izvori kalija u Sehursko vrijeme:

  • Banana u vrijeme Sehura može da kontroliše vašu žeđ tokom dana.
  • Mlijeko
  • Hurme
  • Avokado
  • Breskve
  • Pistacije neslane
  • Tikva
  • Kruške
  • Crna čokolada


Loš izbor za Sehur:

  • Mesna jela
  • Kebap
  • Pizza
  • Općenito Fast-Food
  • cheese
  • Izuzetno masna i slana hrana


Dobar izbor za Sehur:

  • Krompir
  • Riža
  • Hurme
  • Pšenični hljeb
  • Banane


(Hayat / Foto: Arhiva)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.


TRENUTNO NAJČITANIJE