AKVAPLANING: ZNATE LI ŠTO TREBATE UČINITI AKO VAM AUTOMOBIL 'ZAPLIVA' NA KIŠI!?

14 maj | 09:29

Narednih dana će  kiše na cestama biti vrlo česte, a to znači i opasnost u vožnji. Znate li što učiniti kad nastupi akvaplaning?

U kišnim danima na cesti se često stvaraju duboke lokve, stoga se tada jako povećava opasnost od proklizavanja, što je mnogima poznatije kao akvaplaning. Akvaplaning (hidroplaning) je pojava koja se događa kada vozilo svojom težinom ne može da istisne vodu na putu ispod gume.

Kod proklizavanja se između gume i ceste nakuplja sloj vode, a posljedica je gubitak kontakta s podlogom, klizanje ili čak gubitak kontrole nad vozilom. Da biste izbjegli poteškoće, Goodyearovi stručnjaci savjetuju vam što učiniti kad nastupi akvaplaning, odnosno kako ga spriječiti.

Za sprječavanje proklizavanja automobila najvažnije je da ga što prije prepoznate i pravilno reagirate. Proklizavanje se pojavljuje kad se između ceste i gume nakupi tanak, najmanje 2,5 milimetra visok sloj vode. Znakovi proklizavanja prvenstveno su brže okretanje pogonskih točaka, glasniji zvuk motora, odnosno brzo povećanje okretaja motora, lagan i neučinkovit upravljač te zanošenje stražnjega dijela vozila.

Najvažnije je da ostanete mirni

Kad se pojavi proklizavanje, nemojte nipošto paničariti, nego ostanite mirni i izbjegavajte žestoke pritiske na kočnicu. Polako popuštajte papučicu gasa, obruč upravljača zadržite u položaju prije proklizavanja i pratite ponašanje automobila. Točkovi će naime uz manju brzinu opet postići prianjanje, a vi ponovno preuzmite kontrolu nad svojim vozilom. Vrlo je važno da ne okrećete naglo upravljač čak ni ako auto polako klizi prema rubu ceste. Ako su prednji točkovi pri ponovnom kontaktu s cestom okrenuti prema van, snažno će povući auto, a to može prouzročiti gubitak prianjanja posebno stražnjega dijela vozila.

Još je bolje poduzeti preventivne mjere

Proklizavanje možete izbjeći pažljivim praćenjem stanja na cesti i prilagođenom brzinom vožnje na mokroj podlozi. Odlučujuću ulogu imaju i kvalitetne gume s dovoljno dubokim žljebovima i profilom. Istrošene gume naime manje učinkovito raspršuju vodu, što znatno povećava vjerojatnost proklizavanja. Guma koja ima dubinu profila od samo 4 milimetra može proklizati već kod 10 kilometara na sat manje brzine od nove gume, a ako je profil gume još manji, razlika još brže raste.

Pomažu i napredne tehnologije

U prvome redu pozornost treba namijeniti izboru guma jer među njima mogu biti osjetne razlike u otpornosti na akvaplaning. Na to značajno utječe prvenstveno dezen gazne površine guma, osobito oblik žljebova koji raspršuju vodu. Proizvođači također mogu povećati otpornost na akvaplaning drugim tehnologijama. Osiguravanjem ravnomjerne raspodjele pritiska gazne površine gume na cestu Goodyearova napredna rješenja Active Grip i Active CornerGripdodatno poboljšavaju raspršivanje vode i brinu se za otpornost na akvaplaning na ravnoj cesti i u zavojima.



(Hayat / Foto: Ilustracija)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.


TRENUTNO NAJČITANIJE