GENIJALNI TRIKOVI KAKO UBRZATI METABOLIZAM I BRŽE GUBITI KILE

15 maj | 20:21

Normalno je da se s godinama metabolizam usporava, ali puno više uticaja na metabolizam ima sjedilački način života. Par malih promjena može napraviti čudo za vaše tijelo i duh.



1. Pijte više vode

Osiguravanje da svaki dan čovjek popije odgovarajuću količinu vode vjerojatno je jedan od najstarijih zdravstvenih trikova, ali to nije samo zato što voda održava kožu hidratiziranom ili pomaže spriječiti prejedanje puneći želudac i smanjujući osjeća gladi.



Istraživanje objavljeno u u časopisu Frontiers in Nutrition pokazalo je da voda zapravo može dovesti do gubitka težine, vjerojatno zato što može ubrzati rad metabolizma. 

2. Počnite s vježbama za snagu

Ključ u postizanju brzog metabolizma je redovita tjelovježba. Stručnjaci kažu da vježbanje dva do tri puta tjedno povećava mišićnu masu u tijelu koja sagorijeva puno više kalorija od masnoće u tijelu.

Dizanje utega je izvrstan način za izgradnju mišića, a vježbanje potiče rad metabolizma i spaljivanje dodatnih kalorija.

3. Povećajte unos proteina

Unos dovoljne količine proteina u svakom obroku gotovo je jednoglasno dogovoreno kao kritična komponenta održavanja brzog metabolizma. Nedavna studija Američkog društva za prehranu potvrdila je da se dijeta s više proteina čini ljude opuštenijim nakon jela i održava mišićnu masu. Na drugu stranu, to ne znači da svaki dan treba jesti sočan odrezak.



4. Pazite što jedete

Za postizanje zdravije kilaže i 'marljivijeg' metabolizma bitno je usredotočiti se na to što jedete. Puno ljudi zbog manjka vremena ili iz navike obroke jede pred ekranima, čitajući ili radeći nešto treće zbog čega ljudi nesvjesno jedu te često previše pojedu. Nedavno provedeno istraživanje je pokazalo da što brže ljudi jedu da više pojedu jer hormonima koji šalju poruku mozgu da se čovjek najeo treba oko 20 minuta da se aktiviraju.

5. Ne podcjenjujte važnost sna

Kritična komponenta zdravog metabolizma je dovoljno sna. Premalo sna ima loš utjecaj na leptin i grelin, dva hormona koji reguliraju apetit. Ljudi koji loše spavaju su gladniji i uglavnom biraju kalorijski jaču hranu.

6. Ne surfajte prije spavanja

Nije tajna da stručnjaci preporučuju što manje korištenja uređaja koji emitiraju plavo svjetlo, poput mobitela, tableta i laptopa, najmanje sat vremena prije spavanja kako bi se poboljšala kvaliteta sna. Međutim, nedavna pilot studija sa Sveučilišta Northwestern pokazuje da izloženost plavom svjetlu noću može uticati na metabolizam glukoze. 

7. Pijte zeleni čaj

Tri do četiri šoljice zelenog čaja dnevno potencijalno potroši između 50 i 100 kalorija. Ali, bitno je ne raditi čaj s puno šećera i dodataka već ga piti toplog s minimalno dodataka.



8. Ne preskačite obroke

Iako se preskakanje obroka kratkotrajno čini kao dobra ideja, dugoročno usporava metabolizam, a tijelo počinje skladištiti kalorije kako bi izbjeglo gladovanje. Treba jesti sve obroke - umjereno.

9. Jedite doručak

Brzinsko spremanje i odlazak na posao ujutro bez doručka će usporiti metabolizam. Ako ujutro čovjek preskoči obrok pun proteina, gubi priliku nahraniti mišiće. I često će ljudi nadoknađivati taj nedostatak proteina jedući kasno navečer. 

10. Začinite svoju hranu

Kapsaicin, prisutan u začinjenoj hrani kao što je čili ili začinima kao što je ljuta crvena paprika može ubrzati metabolizam za dodatnih 8 posto. Kao i uvijek, ne treba se to koristiti kao izgovor za naručivanje ljute hrane, već je pametnije doma skuhanu hranu začiniti s ljutim začinima, naravno prema ukusu. 

11. Krećite se

Nije stvar u tome da sad čovjek treba kampirati u teretani, već u svoju svakodnevnu rutinu treba dodati malo hodanja. o može značiti da se umjesto dizalom koristi stepenicama ili da auto parkira par ulica dalje od svojeg posla. 



Nemojte cijeli dan na poslu provesti sjedeći za svojim stolom. Ako treba, namjestite si alarma i svakih sat vremena par minuta prošećite po uredu ili oko zgrade.

12. Vozite bicikl, a ne auto

Nedavno istraživanje Kraljevskog društva za javno zdravlje utvrdilo je da, iako dugo putovanje na posao očigledno smanjuje tjelesnu aktivnost, također može dovesti do skraćenog noćnog odmora i 29-postotnog povećanja  unosa hrane, najčešće nezdrave hrane jer ljudi imaju manje vremena za pripremu jela.

Iako neki ljudi možda nemaju opciju izbjegavanja prijevoza jer daleko putuju na posao ili žive negdje gdje je klima tokom godine uglavnom nepodobna za bicikliranje, samo dio puta prijeđen na biciklu će kod čovjeka potaknuti energiju, rad mišića i gubitak prekomjerne težine. 



(Hayat / Foto: Arhiva)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.


TRENUTNO NAJČITANIJE