SKANDALOZAN ODGOVOR GOSTIMA RESTORANA: STOKO BOSANSKA

19 jun | 00:35

Ispod nekoliko Google recenzija restorana Val u Mimicama kod Omiša pojavili su se, u formi odgovora vlasnika, šovinistički antibosanski komentari.



Za  priču naročito je bitan odgovor ispisan na negativan osvrt jedne gošće restorana koja zamjera lošu hranu i uslugu, žilave lignje, osrednju pizzu, lošu riblju juhu.

‘Kada sam vidjela na ovoj stranici odgovore vlasnika na kritike drugih gostiju, žalim što sam uopće ušla u restoran. Daleko je to od domaćina. U svakom slučaju, ne preporučujem restoran zbog loše hrane prioritetno, pa sve drugo’, zapisala je gošća.

Uvik je*eni bosanci pišu nešto loše’ Ispod je, kao odgovor vlasnika, stajalo, doslovno: ‘Nisi tribala ni ulazit. Ni ti ni tvoje stado. Uvijek je*eni bosanci nešto pišu loše. Nikad u životu niste vidili jadransku lignju. Naručujete stvari koje neznate jesti i onda pljunete a pojma nemate. Naučili ste u bosni žvakat smrznutu patagonicu pa vas iznenadila kvaliteta. Došli ste kao stado neotesane stoke.

Mokri s plaže u kupaćim gaćama. Skalaki i galamili po restoranu. Zviždali za konobarom koji vas je upozorio da se kulturno ponašate da niste na čaršiji. Ajde sad stoko bosanska neodgojena napravite još koji profil pa dajte loše ocjene. Eto bar se znate koristiti internet kad se neznate ponašati!!!’. Ovaj je odgovor izbrisan nakon što smo kontaktirali vlasnike, bračni par Strmečki, čiji ženski dio nije bio raspoložen za razgovor, dok je muški tvrdio da nema pojma ko je to pisao niti zna ko piše odgovore vlasnika, ali je siguran da on i supruga nisu, piše Index.hr.

Obimne replike vlasnika nisu od jučer

Prije objave razgovora s njima, zapazit ćemo kako nezadovoljni gosti već dugo dobivaju najblaže rečeno obimne replike vlasnika. Ili nekog ko piše u njihovo ime. Primjerice, prije 11 mjeseci, Katarina Kamber pohvalila je predivnu lokaciju i pogled, ali se osvrnula na neljubazne, nezainteresirane i neprofesionalne konobare u prljavoj odjeći.

Ubrzo je stigao odgovor: ‘Nevjerovatno. Peta ocjena 1 s novog profila u mjesec dana. Stvarno smo toliko dobri kad nam konkurencija moli okolo ljude da rade profile i daju nam jedinice... stvarno jadno...’

Prije devet mjeseci, na primjedbu Nina Damjanovića o preskupoj pizzi od 60 kuna, vlasnik uzvraća: ‘I meni je preskup Ferari pa ne ulazim u dućan. Imaš jelovnik s cijenama, šta si ulazio u restoran koji ti je skup?’

‘Još pripadnika stada iz Bugojna’

Evo i odgovora na negativnu recenziju jedne gošće: ‘Još pripadnika stada iz Bugojna. Ova seljanka misli da zna pisati na Njemačkom jeziku. Samo nastavite... lakše ću vas reportat za spam.’ Jedan je odgovor napisan i na engleskom: ‘Fake troll acc made by some people from bosnia. Reported.’

Ima u tim vlasničkim osvrtima svega, najčešće optuživanja recenzenata da lažu, gdjekad ih se naziva idiotima koji pišu gluposti. Autor je nerijetko neprijateljski nastrojen prema konkurenciji i, kao što ste shvatili, Bosancima. Nećemo baš sve citirati, ali ćemo navesti još jednu prepisku nastalu prije dvije godine. Ivan Jukić napisao je: ‘Vlasnik je bio iznimno neodgojena osoba sklona vikanju i galamljenju na goste. Ne libi se ni od fizičkih prijetnji niti spominjanja 'muslimanske majke.' U svakom gostu očito vidi prijetnju u vidu muslimana. Neka mu je sa srećom sa takvim stavovima o životu!’

Uslijedio je odgovor: ‘Lažove. Prvo i najvažnije nisi ti nikakav gost nego si sa svojom ženom došetao cestom s kesom praznih limenki od pive koje je ona bacala u moju kantu za smeće. Normalnim glasom i kulturno sam vas upozorio da je to privatan kontenjer u kojeg ne možete bacati smeće. Na to si nekulturna bosančino odgovorio citiram 'ali smeće ima ime i prezime.'

Opet sam ti bez uvrede rekao da ima i da je moje i da ti nedam bacat smeće i da pitaš onog ko ti je iznajmio apartman di da bacaš smeće. Na to mi seljačino rekao da sam istrošeni kurton. Šta si očekivao? Imaš sreće šta sam bio dobre volje pa te nisam dobro našamara i lansira u bosansku pripizdinu iz koje si tako nekulturan i bezobrazan ispao. Šta ne dođeš pa kažeš u lice a ne pišeš laži po internetu pi*ketino jedna bosanska nekulturna.’

Kratka, ali znakovita pohvala

Prije nego što riječ prepustimo vlasnicima, zapazit ćemo i da je izvjesna Valerija Milavić prije godinu dana Valu dala pet zvjezdica uz kratku, ali jasnu pohvalu: ‘Iznenađujuća hrana, profesionalna usluga i prekrasan pogled.’ Kao vlasnik Vala u sudskom je registru navedena firma Roibos, a u sudskom registru piše da su njezini vlasnici Valerija i Marko Strmečki. Nazvali smo restoran. Prva dva poziva ostala su neodgovorena.

Treći se put javio ženski glas:

Restoran Val, izvolite. Dobar dan, vlasnika mogu li dobiti? A nema vlasnika tu. Gospodin Strmečki, jel?

Mmmmmm... nema ga, niko od vlasnika nema.

A kad bih ga mogao nazvati?

Pa možete uputit na mail.

Aha.

Koji mail?

E sad, neam blage gdje je tu. A u vezi čega je?

Ma nešto mi treba, neka informacija.

Možete od mene, slobodno.

A vi ste?

Vlasnica.

A vi ste vlasnica? Tako je.

E. Ja sam Vladimir Matijanić, novinar Indexa. Zovem vas u vezi ovih recenzija koje su objavljene gdje se spominju, da citiram, ‘je*eni Bosanci’...

Kako ste rekli za Index? Kako se zovete? Vladimir Matijanić. Vladimir Matijević (zapisuje)...

Matijanić.

Okej, dalje, šta vam treba? A vi ste?

Pogledajte, firma Roibos vlasnici, znači Valerija Milavić.

Recite, dalje.

Znači, ovdje, na recenzijama koje se mogu vidjeti na Googleu se, uz ostalo, pod odgovor vlasnika na jednom mjestu spominje...

Gospodine, ja sam pravnik po struci, je li vas nešto zanima konkretno, jel vam mogu nešto reć ili?

Da, zanima me konkretno...

Šta bi vi od mene htjeli intervju ili šta? Sliku, šta?

Ne, nego vaš komentar zašto piše...

Nemam komentara i hvala vam gospodine Matijeviću...

Zašto piše ‘je*eni Bosanci’ i ‘nikad u životu niste vidjeli jadransku lignju’ i slično. Jeste li to zaista vi napisali?

Gospodine, nemam komentara. Hvala vam na pozivu.

Pozdravite Kostanje Matijeviću.

Koga? Tu se veza prekinula.

Razgovor možda nije najinformativniji, ali nam se čini kako bi ga bila šteta ne objaviti. No, s Valerijom se očito nismo usrećili, pa smo nastavili tražiti dalje i na nekoj stranici našli mobitel firme Roibos.

Nazvali ga, javio se muški glas.

Dobar dan, jesam dobio vlasnika firme Roibos?

Je, recite.

Je li to gospodin Strmečki?

Je, recite.

Ispričavam se što vam smetam, ja sam Vladimir Matijanić, novinar Indexa. Imate li minutu vremena?

Iman, iman. Recite.

Evo, ovako: u recenzijama vašeg restorana pojavilo se nekoliko komentara kao odgovori vlasnika u kojima se na dosta bizaran način govori o Bosancima...

Je, ovako, evo sad ću vam ja reć nešto. Znači, mi smo upravo na telefonu sa, ovoga sa... Znači ovako. Nije istina, ovako stoje stvari. Znači, nama je u subotu, znači, bila u restoranu, ja osobno nisam bio tu, ja osobno nisam bio tu, ovoga, bio je moj konobar, imamo snimak video nadzora. Došla je jedna grupa ljudi, koji jesu bili Bosanci, ušli su u restoran, ušli su u restoran, ovoga, u kupaćim gaćama, sve to je nebitno. Znači, situacija je bila sljedeća:

zviždukali su za konobarom sve i na kraju su tražili nekakav popust, ovo-ono, da im nije valjalo, momak je bio sam, rekao im je da idu ća, da im neće dat popust i onda je krenilo na internetu. Znači, mi smo dobili u zadnjih 12 sati, 13, jedno sigurno 10-15 jedinica. Ona je nama pritila, ja imam screenshotove sa njenog profila, ovoga, gdje je ona nama prijetila da će ona nama zvat sve svoje prijatelje, dat jedinice. Mislin, neka daje, ne mogu se ja s tim borit, ovoga, ja ću sada pokušati to sve ugasiti, jednostavno ne znan šta da vam rečem, ono. Stvarno mi ovo ne treba u ovome, kako se zove, u svome poslu i svim problemima mi još ovo stvarno ne treba.

Dobro, ali ko je pisao ove komentare?

Nemam pojma. Ne znam.

Je*eni Bosanci, nešto pišu loše, nikad u životu... Ali ja... Ne, ne ne, nemam pojma. To je odgovor vlasnika.

Jeste to pisali vi ili gospođa Valerija?

Ne, ne, ne, ne nije to pisao niko od nas, niti mi imamo... Mi uopće nemamo kontrolu nad tim odgovorima, znači mi ne znamo niti ko je taj account napravio. Znači, ovdje neki gore daje peticu, pa odgovara ovaj, ja nemam pojma uopće ko su ti ljudi. Evo pogledajte, znači, je li otvoren ispred vas kompjuter? Je. E, ajd ovako. Neki, ima ovako. Znači, tu je počelo četri-pet jedinica i onda ima.

Ali imate ocjenu 4.0. To nije loša ocjena.

Pa ocjena nam je bila 4.6 do jučer. Mi smo stvarno restoran koji se trudi oko gostiju, pa pogledajte šta ljudi pišu o nama, pogledajte nam slike, pogledajte nam ocjene koje smo dobili u zadnjih mjesec dana otkad smo otvorili. Dobili smo... Kao i u svakom javnom poslu i u svakom restoranu, imate dobrih i lošijih ocjena. Ali, slušajte me. Suština cile priče je šta ja ne znam, nisam ja to odgovara. Mi smo sad napisali Googleu da nam da kontrolu nad tim korisničkim profilom kojim se sve to vodi.

Dobro, ali i prije godinu dana je neki gost nešto pisao i ima odgovor vlasnika. Znači, nije ovo sada... Mi nemamo kontrolu nad tim, stvarno nemamo. Uza sve probleme, nije u interesu imat ovakve stvari. Znači, ja imam probleme s Gradom Omišom, mislim, šta ću vam pričat, ja sam s vašim kolegom razgovarao po pitanju toga, nismo ništa objavljivali. S koncesijama imamo, ucijenio nas je gradonačelnik, kaznene prijave smo digli, stvarno mi ne treba nikakva medijska eksponacija u cijeloj ovoj priči. Ovoga, ne znam šta bi vam rekao. Ja ću pokušat se pravno zaštitit od ovoga, ali ja vam čvrsto, kategorički demantiram da je iko od našeg menadžmenta napisa išta tamo na toj stranici. A ja ću pokušat to ugasit. Mislim, ne mogu ugasit, al ću pokušat dobit kontrolu nad tim da uopće nema nikakvih komentara.

Ni unatrag godinu niko od vas nikad nije ništa pisao?

Znači ovako: ja vam kategorički tvrdim, znači, to ću vam poslat ko pravno očitovanje, ako hoćete i sve, da niko od našeg menadžmenta nema kontrolu nad tim, još uvijek. Znači, imat ćemo kroz... Zvali smo sad na telefon, javila nam se neka u Indiji, ne razumi boga tebe, ali smo poslali mail, mogu vam poslati screenshotove maila, svega živoga. To mi nemamo, a da je problema s tim gostima bilo, je. Kažete da nemate kontrolu, ali to što govorite o gostima podudara se s ovim što je napisano kao odgovor vlasnika.

Ako nemate kontrolu, ko je onda mogao napisati da su zviždukali za konobarom i tako dalje?

Pa to mi je konobar rekao. Ne znam ko je. Pa ja pokušavam saznat ko ima. Nemam kontrolu nad accountom. Ja da imam kontrolu nad accountom, ja bi se sad logirao, makar manager respondove i riješen problem. Zdrava logika stvari. Ali sve što tamo piše je ono što ste mi vi više-manje rekli. Je, pa to je sve istina. Mene zanima, ja ću pokušat saznat, kad dobijem kontrolu u iduća 24 sata, ja ću to izbrisat, znači.

Gospođa Valerija je suvlasnica?

Meni žena. Znači nije ona sigurno u tome, ona je čak meni rekla da to uopće ne gledamo, da to nema smisla.

Ona je Milavić Strmečki, je li tako?

Nije, ona je Strmečki čisto.

A bila je Milavić?

Davno nekad. Jer imate prije godinu dana recenzija Valerije Milavić.

Samo malo, daj, moram doć do kompjutera, samo sekundu.

Ne znam, moram pogledat, vidit ću, čim uspijem, poslat ću vam na mail sve šta sam pisa Googleu, pa ćete vidjeti.

Nešto kasnije Strmečki nam je, kao direktor firme Roibos, poslao pisani odgovor, ‘nastavno na Vaš telefonski upit po pitanju vrijeđanja na nacionalnoj osnovi u komentarima na društvenoj mreži Google+ kao odgovor na negativnu recenziju od strane gosta za ugostiteljski objekt Restoran Val u Mimicama koji posluje u sklopu naše firm’.

Što kaže Strmečki u službenom očitovanju?

- Kategorički demantiramo bilo kakvo vrijeđanje na nacionalnoj i vjerskoj osnovi kao i odbacujemo bilo kakvu povezanost firme Roibos d.o.o., njene uprave i zaposlenika s bilo čim od navedenog. Na navedenoj društvenoj mreži niko od zaposlenih i uprave firme nije napravio profil niti imao pristupne podatke do novinarskog upita. Na istom nema novijih slika niti se održava. Jedini profil službeni i pod našom kontrolom je onaj na facebooku i vidno je ažuriraniji i drugačiji. Službeno smo od google-a zatražili i dobili kontrolu nad navedenim korisničkim računom s danom 18. 06. 2019. u 11:30h kada smo uklonili sve što je bilo napisano, a eventualno bi se moglo protumačiti kao vrijeđanje na nacionalnoj ili vjerskoj osnovi - piše Strmečki u odgovoru, pa navodi kako su ‘analizirajući navedeni profil’ utvrdili da se u zadnja 24 sata vodi intenzivna kampanja protiv njihova restorana ‘mahom od ljudi iz okolice Bugojna (BiH)’.

Ponavlja i poznate primjedbe na račun gostiju iz BiH, sada obogaćene s nekoliko detalja - ušli su mokri i u kupaćim kostimima, ‘dok je konobar uspio stići do njih da ih primi, oni su sami sjeli za stolove i uzeli jelovnike s pulta namijenjenog konobarima’, galamili su, djeca su skakala po stolovima, ‘dozivali konobara zvižducima i s pajdo’ - i tako dalje. Gosti su, na koncu, imali primjedbi na lignje koje konobar nije uvažio i tu su, po Strmečkom, počeli problemi.

Google šalje pristupni kod za komentare vlasnika na fizičku adresu restorana

Najavljuje kaznenu prijavu za klevetu i tužbu za naknadu štete protiv osobe - spominje joj ime - koja na svome Facebook profilu ‘javno poziva prijatelje da daju negativne recenzije njihovu restoranu’ te zaključuje kako je iz recenzija i pohvala vidljivo da rade profesionalno. Hvale se gostima iz cijelog svijeta, nedavno su kuhali za ‘grupu gostiju s arapskog govornog područja u pratnji jednog gospodina iz Sarajeva’ koji su tražili halal hranu.

- Potrudili smo se i bili pohvaljeni. Stoga kategorički odbijamo bilo kakvo povezivanje s rasnom, nacionalnom i religijskom diskriminacijom. Naš je jedini krimen taj što ne toleriramo balkansku 'kulturu' i ne posustajemo pred 'balkanskim metodama (iskamči đabe)'. Nismo i nećemo nikad. Pod cijenu svega -zaključuje Strmečki. U razgovoru s jednim ugostiteljem saznaje se da je proces otvaranja računa na Google+ vrlo detaljan, a Google na fizičku adresu objekta za koji se račun otvara šalje fizičko pismo s pristupnim kodom. Iz toga slijedi da je u ime vlasnika restorana Val mogao odgovarati samo neko s pristupnim kodom koji je došao poštom na fizičku adresu restorana.

IT stručnjak kaže kako bi se autorstvo odgovora u slučaju o kojem pišemo moglo utvrditi ‘jedino inspekcijom računala, što je nemoguće bez suda. Google vodi jako puno računa o sigurnosti, zato i jesu na vrhu.

Ne vjerujem da bi im račun mogao probiti neko sa strane, prije neko u samom objektu, ali ponavljam, bez uvida u računar, možemo samo nagađati - ističe sugovornik iz svijeta IT-a.



(Hayat / Foto: Facebook)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.


TRENUTNO NAJČITANIJE


KADA PADNE SNIJEG U JULU