CRNOGORCI VIŠE NEĆE PLAĆATI DUGOVE STARIJE OD DVIJE GODINE, A NEĆE MOĆI NI DA IM ISKLJUČE STRUJU

7 jul | 09:48

Građani Crne Gore  se više neće biti uslovljavani da plate dugove starije od dvije godine da bi im pruključila voda ili struja, predviđa se novim predlogom zakona o zaštiti potrošača koji je predstavila crnogorska vlada.



Jovo Rabrenović iz Ministarstva ekonomije je, kako prenosi portal Cdm, izjavio poslije sjednice vlade da će novim zakonom potrošač u Crnoj Gori biti više zaštićen.

Potrošači će, kaže Rabrenović, biti zaštićeni tako što trgovac, ukoliko želi da povede postupak protiv potrošača, neće moći da mu isključi struju, vodu, ukoliko sud to nije presudio, ukoliko se radi o roku dužem od dvije godine.

- To znači da neće više biti uslovljavanja potrošača da mora da plati dug koji je stariji od dvije godine da bi mu se, na primjer, uključila voda, struja - objasnio je on.

Trgovac će, kako dodaje, takođe biti obavezan da potrošaču na računu iskaže ne samo koliki je trenutni račun, već i dugovanja i zastarjeli dug.

- Biće u obavezi da iznese i kolike su kamatne stope po raznim osnovama koje potrošač treba da plati - navodi on.

Prema novom zakonu, svaki prodavac će takođe biti obavezan da potrošaču vrati kusur, a ukoliko to ne uradi, ma o kolikoj se svoti novca radi, može biti kažnjen.

Prijedlogom zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača, Crna Gora prilazi korak bliže zatvaranju poglavlja 28 Zaštita potrošača i zdravlja u pregovorima za pristupanje EU.Rabrenović je naveo da sve ovo daje realne mogućnosti da se potrošači u Crnoj Gori osjećaju podednako zaštićeni kao što su to potrošači u drugim EU zemljama.



(Hayat / Foto: Ilustracija)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.


TRENUTNO NAJČITANIJE


KADA PADNE SNIJEG U JULU