VJEČITA MISTERIJA: KOLIKO ŠOLJICA KAFE DNEVNO JE DOVOLJNO?

Istraživanja pokazuju da kofein povećava mentalne performanse i budnost jer blokira hemikaliju u mozgu koja je povezana sa pospanošću.

  • Višestruke studije su proučavale efekte kofeina u atletici i otkrile da kofein može da produži izdržljivost i poboljša performanse – kaže nutricionista dr  Megan Majer, direktorka Međunarodnog savjeta za komunikacije.
  • Pored toga, umjerena konzumacija kofeina iz kafe i čaja takođe može smanjiti rizik od hroničnih bolesti, poput dijabetesa tipa 2, bolesti srca i nekih vrsta karcinoma. Ova pića takođe sadrže polifenole i antioksidante, za koje je dokazano da štite od hroničnih bolesti – dodala je ona.

Može li kofein naštetiti vašem zdravlju?

Većina ljudi unosi oko 400 mg kofeina dnevno

  • Prema američkoj Nacionalnoj medicinskoj biblioteci, ako premašite tu količinu, to može prouzrokovati zdravstvene probleme poput nesanice, anksioznosti, mučnine, glavobolje, vrtoglavice, nemira ili podrhtavanja i abnormalnog srčanog ritma – objašnjava Meier.

Uprava za hranu i lijekove navodi da konzumiranje oko 1.200 miligrama kofeina potencijalno može prouzrokovati neželjene efekte, poput napada.

Prema dr Majeru, ova količina kofeina može se naći u dijetetskim suplementima koji sadrže čisti ili visoko koncentrovani kofein u velikim količinama.

Ilustracija
  • Ako koristite ove vrste proizvoda, neophodno je pročitati deklaraciju i izmeriti sigurnu količinu za sebe – kaže Majer.

Da li je izvor kofeina važan u zdravstvenom smislu?

  • Tijelo prepoznaje razliku između prirodnog i sintetičkog kofeina. Zapravo, prema IFIC-ovoj anketi o hrani i zdravlju za 2020. godinu, Amerikanci su tokom posljednjih pet godina skloni da vjeruju da prirodni i sintetički kofein imaju isti efekat – objašnjava Majerove.

U oba slučaja najvažnije je da se ostane ispod 400 miligrama dnevno, jer ta količina nije povezana sa negativnim zdravstvenim efektima kod zdravih odraslih osoba.

  • Važno je imati na umu da postoje velike razlike u osjetljivosti pojedinca na kofein, kao i u brzini njegovog metabolizma – dodala je.

Koja je zdrava količina kofeina?

Prema doktorki, umjerena potrošnja kofeina kreće se od 300 do 400 miligrama dnevno. To je oko tri šolje kafe, oko 148 ml espresa, sedam šolja crnog čaja ili 11 šolja zelenog čaja, piše RealSimple.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE