VOZAČI KAMIONA KOJI ODU IZ BIH ZARAĐUJU I DO 5.000 KM MJESEČNO

Ovdašnje prevozničke firme plaćaju po broju pređenih kilometara, što se nikako ne isplati vozačima koji dugo čekaju na granici

Iz Bosne i Hercegovine je u protekle tri godine otišlo pet hiljada profesionalnih vozača kamiona.

Osim većih plata i boljih uslova rada, vozači koji se odluče za rad u zemljama Evropske unije, ne čekaju na granici, kao što je uobičajena procedura za vozače u Bosni i Hercegovini.

  • Prije četiri godine odlučio sam da radim za hrvatsku prevozničku firmu, jer mi je plata zarađena u Bosni i Hercegovini bila nedovoljna da prehranim porodicu”, kaže za BHT1 vozač kamiona Vladimir Soldatić.

Problem je bio i što ovdašnje prevozničke firme plaćaju po broju pređenih kilometara, što se nikako ne isplati vozačima koji dugo čekaju na granici.

  • U hrvatskim firmama većina plaća na dnevnicu i nemamo puno granica, zastoja, možemo dosta učinka da napravimo. Vrijeme provedeno u kamionu nije lagano. Tu si odvojen od porodice, nedostaju djeca, imam malu djecu koja mi najviše fale“, kaže Vladmir Soldatić, vozač kamiona iz Bosanske Gradiške.

Duge kolone kamiona su svakodnevni prizor na carinskom terminalu u Gradišci. Vozači ponekad čekaju i dva dana da dođu na red za carinjenje, piše BHRT.

To je jedan od razloga zašto odlaze iz BiH u zemlje EU.

Jovo Cvijić, iz Uduženja prevoznika u Vanjskotrgovinskoj komori BiH kaže:

  • Prosjek plata vozača u inostranstvu je 1.800 do 2.500 eura, a prosjek plata u našim transportnim kompanijama naši vozači zarade od 1.000 do 1.300 eura.“

Sve više kamiona, a naročito cisterni u BiH nema ko da vozi.

Vozači cisterni, koji moraju da posjeduju ADR licencu za prevoz opasnih i lako zapaljivih materija mjesečno u inostranstvu, zarade i do 4.000 eura.

Prema podacima Udruženja prevoznika za međunarodni transport, Bosnu i Hercegovinu je u protekle dvije godine, osim vozača, napustilo i 1.300 prevozničkih firmi koje su se preregistrovale u Sloveniji, zbog boljih i jednostavnijih uslova poslovanja.

  • Što se tiče profesionalnih vozača iz BiH u protekle dvije godine, a i u 2021. se taj trend nastavio, otišlo je 5.000 vozača. Najveći problem su vozači za prevoz cisterni i opasnih materija. Svakoj prevozničkoj firmi u BiH i RS nedostaje od pet do 50 profesionalnih vozača“, kaže Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika za međunarodni saobraćaj RS.

Prevoznici u BiH traže od nadležnih bolje uslove poslovanja kako bi povećanjem plata zadržali vozače da ne odlaze iz zemlje.

Do toga bi se, kažu, došlo povratom akcize iz goriva, pojednostavljenjem procedure na granici i jeftinijom registracijom.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

MALTA IMA ORIGINALNO LUDO OSTRVO ZA PROVOD

0
U idiličnom Ankor zalivu, na sjeverozapadu ostrva Malta nalazi se jedna od omiljenih skrivenih atrakcija Mediterana.