VOZNI PARK U EU JE SVE STARIJI: BOSNA I HERCEGOVINA NIJE NI BLIZU PROSJEKA

Vozni park u Evropi je sve stariji, a prosječna starost automobila trenutno je 12 godina i tri mjeseca, pokazuju podaci Evropske asocijacije proizvođača automobila (ACEA).

Među 28 članica EU, Velike Britanije i članica EFTA, Grčka ima najstariji vozni park, a u ovoj zemlji voze se automobili koji su u prosjeku stari 17 godina i tri mjeseca.

Nakon Grčke, Estonija ima najstariji vozni park sa prosječnom starošću automobila od 16 i po godina.

Slijedi Češka sa 15 godina i devet mjeseci, Letonija sa 15 godina i dva mjeseca i Poljska sa 14 godina i devet mjeseci.

Najjača ekonomija EU Njemačka ima prosječnu starost automobila od tačno 10 godina.

Ovi podaci pokazuju da čak 21 država ima prosječnu starost automobila veću od 10 godina.

Luksemburg ima najmlađu flotu, sa prosječnom starošću automobila od sedam godina i devet mjeseci, a slijede Austrija i Danska sa osam godina i devet mjeseci.

Međutim, iako je vozni park u Evropi sve stariji, Bosna i Hercegovina nije ni blizu ovom prosjeku.

Tako je, prema podacima BIHAMK-a, prosječna starost automobila u Bosni i Hercegovini oko 19 godina, 60 posto voznog parka starije je od 13 godina, dok je skoro 20 posto vozila starije od 26 godina.

Ševal Kovačević, sudski vještak saobraćajne struke, rekao je za Nezavisne novine da je sigurno da starija vozila predstavljaju veću prijetnju bezbjednosti saobraćaja od novijih.

  • Koliko više ugrožavaju bezbjednost saobraćaja, to bi trebalo vidjeti na osnovu nekih drugih parametara. Ukoliko se redovno obavljaju tehnički pregledi i prate i održavaju starija vozila, smanjiće se broj saobraćajnih nezgoda. Čak i novo vozilo, ako je napušteno, može ugroziti bezbjednost saobraćaja – rekao je Kovačević.

Na pitanje postoji li mogućnost da se Bosna i Hercegovina približi evropskom prosjeku, Kovačević kaže da je naglo krenuo prelazak na hibridna i električna vozila.

  • Mislim da nećemo uspjeti ispuniti standarde koje se zagovaraju godinama, ali i Evropa je sama sebi postavila žestok tempo. Neće biti moguće smanjiti upotrebu fosilnih goriva tako lako kao što misle. Nešto se mora uraditi u vezi sa ovim rokovima koji su postavljeni, odnosno moraju se produžiti. Vidimo i proteste u Evropi zbog ovakvih uslova. Zemlje u razvoju ne mogu sve to ispuniti odjednom, a mišljenja sam da se neke stvari moraju smanjiti – naglasio je Kovačević.

Podsjećamo, Evropski parlament i članice Evropske unije postigli su dogovor da će od 2035. godine na teritoriji EU biti zabranjena prodaja novih putničkih i lakih komercijalnih vozila na fosilna goriva.

Prema podacima Evropske unije, transport je jedini sektor u kojem je emisija štetnih gasova porasla za 33,5 odsto u tri decenije od 1990. do 2019. godine.

Najveći zagađivač su putnička vozila, koja čine 62 posto ukupnog zagađenja ugljičnim dioksidom u cestovnom saobraćaju u EU.


(E.F. / Nezavisne)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

I SJEVERNA MAKEDONIJA JEDAN OD KOSPONZORA REZOLUCIJE UN-A O GENOCIDU U...

0
Ministar vanjskih poslova Sjeverne Makedonije Bujar Osmani izjavio je danas da je Sjeverna Makedonija jedan od kosponzora Rezolucije UN o genocidu u Srebrenci za koju će se glasati 2. maja i pozvao Srbiju da je i ona podrži.