VRIJEME DIZELAŠA NIJE PROŠLO, DOKAZUJE TO NOVI BMW M340D TOURING

Ovi poželjni, performantni dizeli, sve su samo ne “dosadni”, ali nikada nisu bili cijenjeni dovoljno u segmentu sportskih modela.

BMW

Audi, Volkswagen, Jaguar, Mercedes, Porsche, Maserati i naravno BMW, pokušali su da plasiraju na tržište ovakve modele, ali oni nikada nisu dostigli popularnost benzinskih pandana.

Primjera radi, kupci su uvijek davali prednost Golfu GTI u odnosu na GTD, bez obzira što je potonji raspolagao s više maksimalnog obrtnog momenta, što je bio štedljiviji, dok su performanse bile gotovo podjednake.

BMW

Ovo naravno u velikoj mjeri ima veze s isporukom snage. Dizel “udara u leđa” pri niskim obrtajima, ali “gubi dah” kako broj obrtaja raste, dok benzinci mnogo linearnije isporučuju snagu, sve do crvene linije, gdje je dizel već odavno “ugušen”. Ovo benzinske motore čini subjektivno uzbudljivijim.

Bez obzira na to, neki proizvođači ne odustaju od ideje kreiranja performantnih dizel modela, čak i uz pad popularnosti “naftaša” u Evropi. Jedan od njih je BMW, marka koja je proizvela jedan od “najluđih” dizel motora i instalirala ga u serijski automobil.

Riječ je naravno o rednom, šestocilindarskom N57 i njegovom nasljedniku, B57. Najekstremnije izdanje potonje jedinice, kada je opremljena s četiri turbopunjača, isporučuje 400 ks i 760 Nm, što je više od nekih većih V8 dizela. Oznaka na BMW-ima koji poseduju ovaj agregat je M50d, piše Autoreplika.com.

BMW

Čak i nešto slabija verzija istog motora, 40d, raspolaže s 320 konja i 680 Nm, što obezbeđuje performanse koje će na putu zasjeniti većinu automobila, uz isporuku veoma prijatnog zvuka, što nije osobenost ovog tipa agregata.

Pošto Bavarci ne stavljaju quad-turbo u modele ispod serije 5, M40d je najsnažniji dizelaš koji se nalazi u manjim modelima marke.

M340i sa 374 ks, koji do “stotke” ubrzava za tek nešto preko 4 sekunde, razlog je što BMW nikada nije napravio M340d, mada su neki “bimerofili” to tražili.

BMW

Nije bilo M340d u F30 seriji 3, a donedavno, nismo očekivali da će se po tom pitanju bio šta promijeniti, posebno ako imamo u vidu da je popularnost dizelaša prošla svoj vrhunac.

Međutim, BMW zapravo planira da po prvi put lansira M340d, i to početkom sledeće godine.

BMW Blog je citirao neimenovani izvor iz Minhena, koji je potvrdio dolazak M340d. Ono što je interesantno je da neće biti dostupan u limuzinskoj veriziji, već će biti isključivo dostupan kao karavan (Touring G21) uparen s xDrive pogonom i automatskim menjačem.

Ovo su definitivno lijepe vijesti za ljubitelje performantnih karavana i dizel motora.

Što se trozapreminskog modela tiče, najsnažnija “naftaška” varijanta će biti dostupna u formi 330d. Reč je o istom motoru, ali sa 265 ks i 580 Nm.

BMW

Ljubitelji BMW-a i dizela definitivno imaju razloga za radovanje. Ukoliko izlazna snaga ostane ista kao u X4 M40d, onda će M340d xDrive Touring do 100 km/h moći da ubrza i ispod 4,5 sekundi, uz maksimalnu brzinu ograničenu na 250 km/h.

Pored masivnog maksimalnog obrtnog momenta, dizelmotori su poznati po niskoj potrošnji goriva.

Ukoliko pogledamo X4 u 30d i M40d idanima, potonji troši u proseku tek 0,6 litara dizela više na pređenih 100 kilometara.

Ukoliko istu logiku primjenimo na BMW 330d, koji je u prodaji, to znači da će potrošnja novajlije biti oko 6 litara dizela u kombinovanom ciklusu.

Zaista sjajna kombinacija. Praktičan, štedljiv, ali u isto vreme brz i performantan automobil, želja je većine vozača.

I bez obzira što je popularnost dizela u padu, činjenica da BMW izlazi s novim M340d karavanom, pokazuje da na tržištu još uvijek ima mjesta za ovakve modele.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.