ZA PUN REZERVOAR GORIVA GRAĐANI BIH MORAJU DA RADE DVA DANA: U NJEMAČKOJ JE SITUACIJA DOSTA DRUGAČIJA

Za pun rezervoar goriva u BiH mora da se radi oko 16 sati ili dva radna dana, u Sloveniji vozači mogu da napune svoje automobile poslije samo jednog dana rada ili nešto manje od osam sati, dok je Nijemcima potrebno još manje, odnosno oko šest sati rada.

Uprkos značajnim varijacijama na tržištu nafte, ali i obrtima koje je na tržište rada donijela pandemija korona virusa, brojke pokazuju da nije bilo značajnih promjena kada je riječ o količini uloženog rada potrebnog za tankovanje “do vrha”, bar kada je riječ o zemljama regiona.

Blic Biznis je do ove računice došao uzimajući u obzir aktuelne prosječne plate i cijene goriva u regionu i Evropi.

Naime, za 50 litara benzina, koliki je prosječan kapacitet rezervoara u automobilima, građani Srbije moraju da plate 57,8 eura, a oni koji voze “dizelaše” nešto više od 61 evra. Sa prosječnom platom od 512 eura i podrazumijevanim osmočasovnim radnim vremenom, oni zarađuju 2,9 eura na sat, a to znači da im je za pun rezervoar potrebno skoro 20 sati rada, odnosno dva i po radna dana. Ako troše dizel, trebaće im i sat vremena više.

Slično vrijeme na poslu moraju da provedu i građani Crne Gore i Sjeverne Makedonije, ako žele da napune svoje rezervoare. Pošto je prosječna plata u Crnoj Gori 525 eura, a za 50 litara benzina potrebno je 57 eura, to znači da Crnogorci treba da rade 19 sati. Makedonci imaju platu od 454 eura, pa za pun rezervoar koji ih košta 51 euro na poslu provode oko sat vremena više.

Nešto kraće moraju da rade vozači u Bosni i Hercegovini pošto je prosječna plata nešto niža nego u Srbiji – 491 euro, ali je i benzin jeftiniji, pa je za pun rezervoar potrebno oko 45 eura. To znači da za 50 litara goriva grašani BiH rade nešto više od 16 sati.

Gorivo u Hrvatskoj je najskuplje među zemljama bivše Jugoslavije, pa je za tankovanje “do vrha” u ovoj zemlji potrebno 62 eura. Ipak, sa prosječnom platom od oko 890 eura, odnosno satnicom od pet evra, hrvatski vozači mogu da napune svoje automobile za 12 sati rada, odnosno jedan i po radni dan.

U ovoj računici najbolje su prošli građani Slovenije koji imaju najveće prosječne plate – oko 1.200 eura, pa za pun rezervoar koji ih košta 51,6 evra moraju na poslu da provedu oko 7,7 sati, dakle manje od jednog radnog dana.

U znatno boljoj poziciji su vozači u Njemačkoj u kojoj je prosječna cijena goriva 1,37 eura, a prosječna plata oko 2.000 evra. Matematika je jasna – za pun rezervoar moraju da izdvoje 69 euro, a to znači da bi trebalo da rade samo oko šest sati.

Najjeftinije gorivo u BiH

Gorivo u Srbiji poskupjelo je u posljednjih mjesec dana oko šest dinara po litru, pa se tako na srpskim pumpama ovih dana benzin može kupiti za 140 do 142 dinara, a dizel za 148 do 150 dinara. Poslije novogodišnjih i božićnih praznika, sredinom januara, benzin je koštao oko 135 dinara, a litar dizela oko 141 dinara.

Najjeftinije gorivo toče vozači u Bosni i Hercegovini, gdje litar benzina košta 0,89 eura, a dizela 0,88 eura, koliko košta i dizel u Sjevernoj Makedoniji. Bezolovni benzin je nešto skuplji i košta 1,02 eura.

U Hrvatskoj je gorivo u blagom rastu, pa se litar benzina popeo na 1,24 eura, a dizela na 1,20 eura, dok u Sloveniji benzin košta 1,03 eura, a dizel 1,09.

Benzin u Crnoj Gori košta 1,13 eura po litru, dok je dizel oko jednog eura (1,020).

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE