ZA SVAKI PROBLEM POSTOJI RJEŠENJE: MAGLI I SMOGU MOGLO BI SE STATI U KRAJ, ALI TO PAPRENO KOŠTA

Za svaki problem postoji rješenje, tako i za smog i maglu, koji posebno u zimskim mjesecima, postaju najveći problem Sarajeva.

Projekat “Weather Generator” zaštitio bi Sarajevo od smoga, a njegov aerodrom od magle. Univerzitetski profesor Almir Badnjević kaže kako za tri mjeseca investiranja u pet sistema “Weather Generatora” Sarajevo bi riješilo višedecenijski problem.

  • Tokom prethodnih 15 godina Magnetic Technologies LLC, pod naučnim vodstvom profesora Jurija Tkačenka, baziran u UAE je razvijao i usavršavao tehnologiju koja je originalno razvijena u SSSR tokom 70-ih i 80-ih godina prošlog vijeka. Profesor je premjestio svoj naučni tim u Dubai te udružio snage sa šeikom, kreirajući trenutno postojeći LLC. Raspon tehnologije koju je ova kompanija nastavila razvijati je u skladu sa sveobuhvatnom aplikacijom u preko 50 sektora industrije i društva. Uticaj na lokalne procese u atmosferi je ključna inicijativa koja se pored prevencije magle bazira na smanjenje onečišćenja zraka u gradovima, redukciju vlažnosti, zaštitu od pješčanih oluja i povećavanje količine padavina – kaže u uvodu Badnjević.

Na bazi tih naučnih dostignuća osmišljen je “Weather Generator” sistem koji može da riješi spektar meteoroloških problema kako simultano tako i u skladu sa godišnjim dobima.

RAS Srbija
  • Zagađenje vazduha i magla formiraju smog, najgori mogući oblik smanjenja vidljivosti i najopasniju kombinaciju po zdravlje građana. Uz ovaj sistem serodromi mogu biti zaštićeni od magle, a grad od ekstremneog zagađenja vazduha – izjavio je on.

Na području Sarajeva instaliralo bi se pet stanica za razbijanje zagađenja i magle, a od njih jedna kod Aerodroma Sarajevo.

  • Instalirana oprema kreira procese u kojima negativno naelektrisane čestice bivaju ubrizgane u atmosferu te na taj način formiraju jone. Joni se uključuju u procese tako da svaki sa sobom nosi molekul vlage u atmosferi od kojih se u suštini sastoji magla. Rezultat je smanjenje gustoće magle. Vrijeme uništavanja postojeće magle varira od 20 do 90 minuta – pojašnjava Badnjević.

Dodaje i kako s proširenom mrežom količina kiše se može povećati tako da prosječna količina padavina bude pogodna za agrikulturu i kreiranje održivosti korištenjem hidroelektričnog potencijala.

  • Koronsko pražnjenje elektroda iz generatora iona dovodi do ionizacije vazduha iznad generatora. Pod uticajem električnog polja, ionizirani vazduh se podiže, a iz horizontalne vazdušne mase osigurava se konstantan protok vazduha u generator, koji se takođe podiže kao nabijeni ionizirani zrak.Molekula vode je ustvari električni dipol, stoga visoka koncentracija električnih naboja u vazduhu nekoliko puta povećava vjerovatnoću kondenzacije vlage. Latentna toplina se oslobađa kondenzacijom, ionizirani vazduh se zagrijava, stoga se poboljšava njegovo vertikalno kretanje. Svaka molekula vode formirana je oko čestice, stoga se onečišćenje vazduha zapravo nalazi unutar molekule vode formirajući vlagu u vazduhu. Neke molekule “teže” od normalnih javljaju se u obliku zagađenja. Molekule kao dipoli nabijaju se pomoću ionskog generatora, koji kada su nabijeni i ispumpani u visinu unutar električnog vjetra, smjesta se horizontalno privlače na površinu ili padaju iz vazduha zbog sila gravitacije, noseći sa sobom “teže” čestice zagađenja – pojasnio je.
RAS Srbija

Nastavlja kako neki “lakši” zagađivači unutar nabijenih molekula nastavljaju kretanje prema donjoj stratosferi, probijajući se kroz inverzni sloj, gdje prirodne zračne struje visoke razine nose i raspršuju prirodno molekule zagađivača. Na taj način ionski generator omogućuje vertikalno “prozračivanje! površinskog sloja donje atmosfere. Ionski generatori probijaju naslage nastale zbog inverzije i tako formiraju efekat konvekcije, recimo “formiraju odžak” koji dobrim dijelom odvodi smog u vise slojeve.

  • Ovakav sistem riješio bi vjerovatno najveći problem Sarajeva, a sve zahtjeva investiciju od otprilike dva miliona dolara po jednoj stanici, znači deset miliona ukupno – zaključio je.

Koristeći ovakve sisteme slične probleme riješili su veliki gradovi kao što su Dubai, Abu Dabi, Moskva, Delhi….

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

POVRIJEĐEN VOZAČ: PREVRNUO SE ŠLEPER KOD ALEKSINCA, SAOBRAĆAJ USPOREN

0
Šleper bugarskih tablica prevrnuo se oko podneva na auto-putu Beograd-Niš u blizini Aleksinca, a tom prilikom je povrijeđen bugarski državljanin koji je bio za volanom teretnog vozila (31).