PROMO / ZAKONSKE IZMJENE – JEDNA OD TEMA KONFERENCIJE DAN PANTHEON RAČUNOVOĐA

Datalab BH organizuje 29.1.2020. u Sarajevu konferenciju pod nazivom “Dan PANTHEON računovođa“. Teme konferencije su Accounting 3.0 – digitalizacija i automatizacija u računovodstvu, promjene koje donosi digitalna tehnologija, te digitalizacija i automatizacija računovodstva s PANTHEON-om.

Na primjerima dobre prakse računovodstvenih servisa/odjela razgovarat ćemo o glavnim razlozima za digitalizaciju u računovodstvenim servisima, o konkretnim prednostima i poboljšanjima koja su računovodstva postigla uz digitalizaciju. Posvetit ćemo se i računovodstvenim trendovima i glavnim izazovima te budućnosti računovodstva odnosno ulozi računovođe danas i prilogađavanju računovodstvene funkcije u budućnosti. Poseban naglasak će biti na zakonskim izmjenama u 2020. godini. Tim povodom razgovarali smo sa Melisom Ališa, vođom podrške u Datalabu.

PANTHEON konsultanti u Datalabu kontinuirano prate zakonodavstvo zemalja regije u kojima poslujete, kako bi sve izmjene i dopune bile blagovremeno testirane i implementirane u ERP PANTHEON i dostupne za više od 60.000 korisnika programa. Zvuči kao poprilično složen sistem, možete li pojasniti?

Kao dio Datalab zajednice, moj posao pored svakodnevne podrške pri korištenju software-a podrazumijeva i praćenje zakonodavstva i zakonodavnih izmjena u našoj državi, što je poprilično složeno ako uzmemo u obzir da na teritoriji Bosne i Hercegovine postoje tri različita zakonodavstva. PANTHEON podržava rad u sva tri i svakodnevno radimo na tome da smo u svakom momentu usklađeni sa zahtjevima i izvještajima koje traži zakonodavni nivo od krajnjeg korisnika. Nerijetko je upravo zakonska lokaliziranost programa na nivou cijele regije razlog što se za naš program odlučuju i najveće kompanije odnosno koje internacionalno posluju ili strana preduzeća sa podružnicama u Bosni i Hercegovini.

Zakonske izmjene su jedna od tema konferencije. Koje to izmjene PANTHEON korisnici mogu očekivati implementirane u novim verzijama programa

Bosna i Hercegovina prepoznaje značaj digitalizacije, te smo svjedoci izmjena koje se dešavaju. Jedna od takvih je elektronsko podnošenje KUF-a i KIF-a u .csv formatu. Na konferenciji ćemo prikazati kako smo to napravili u PANTHEON-u i prilagodili izvoz podataka u traženom obliku. Pored toga, u najavi su još i značajnije izmjene vezano za modul Plate i sam obračun plata, tako da taj segment kontinuirano pratimo, kako bismo mogli pravovremeno reagovati.

Da li su nove verzije programa dostupne za sve korisnike?

Apsolutno da, nove verzije su dostupne za sve korisnike koji imaju validan Ugovor o nadogradnji programa, koji se zaključuje na godišnjem nivou odnosno nove verzije su već uključene u mjesečnu pretplatu za korisnike koji PANTHEON licence koriste u Cloudu, koji obezbjeđuje BH Telecom. Prednost ovoga jeste da, kada se desi velika izmjena kao npr. ova koju očekujemo u obračunu plata, korisnik to neće morati dodatno platiti, nego je sve već uključeno u sklopu Ugovora o nadogradnji programa.

Pored zakonskih izmjena, na kojim unapređenjima programa Datalab odnosno vaš tim još radi?

Datalab radi na optimizaciji koda i samom ubrzanju rada software-a. Upravo to je razlog zašto smo modul eDokumentacija smjestili ”van” PANTHEON-a. Korisnik koji koristi modul eDokumentacija sada ima priliku da zakupi određeni prostor na serveru u cloudu, čime je zacijelo zaštićen od napada virusa, gubitka podataka i sl.

Pored toga, PANTHEON Workflow čiji je cilj automatizacija ponavljajućih poslovnih procesa, krajnjem korisniku omogućava da ima određeni niz koraka ili ”slijed događaja” koje mora da prati za neke od poslovnih procesa, uključujući i poslovne procese u kojima sudjeluje više ljudi u preduzeću, prepisane u Workflow, naprimjer prijem računa i likvidacija. Takve i slične primjere iz prakse ćemo pokazati na konferenciji.

Konferencija DAN PANTHEON RAČUNOVOĐA kao glavnu temu ima digitalizaciju računovodstva. Šta očekuje učesnike u sklopu vašeg predavanja „Pregledi i brze analize računovodstvenih podataka“?

U sklopu mog predavanja akcenat će biti na praktičnom radu u PANTHEON-u i prezentaciji alata koji krajnjem korisniku olakšavaju analizu. Jedan od takvih svakako jeste ad-hoc analiza na konto karticama. Konto kartica je najčešći izvještaj koji pregleda svaki knjigovođa, te ću pokazati kako na podacima u bazi možete raditi analizu. Pored konto kartica, pokazat ću unapređenja na modulu osnovnih sredstava, odnosno ad-hoc analize koje su u novim verzijama integrisane i na formu Izvještaja iz Registra Osnovnih sredstava.

Na koji način je organizovana i dostupna podrška vašeg tima PANTHEON korisnicima?

Trenutno u USD timu (Unified service desk) odnosno odjelu Podrške radi sedam konsultanata-specijalista za svako pojedinačno područje u PANTHEON-u (Roba, Sistem, Workflow i eDokumentacija, Novac, Kadrovi, Proizvodnja, itd.). Podrška radi također na principu ugovora sa klijentima, koji mjesečno izdvajaju mini budžet a zauzvrat dobiju odgovore/rješenja na njihove upite u što kraćem roku. Zadnja analiza koju smo radili kaže da je vrijeme odgovora na zahtjev klijenta bilo <4h što je jako dobar pokazatelj. U slučaju da klijenti nemaju potpisan Ugovor o održavanju, pružamo i ad-hoc podršku. U svakom slučaju, naš cilj je zadovoljan korisnik, koji na najbolji način koristi sve prednosti našeg programa i sudeći po reakcijama sa terena, to nam i uspijeva.

Više o konferenciji, mogućnost prijave i detaljan program na https://acckonferencija.datalab.ba/program/.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.