ZAŠTO PILOT I KOPILOT NIKAD NE JEDU ISTU HRANU?

Iako ova praksa nije propisana zakonom, po pravilu donose je same avionske kompanije kako bi što bolje zaštitile svoje putnike.

Pixabay

Sigurnost putnika u avionu gotovo je u potpunosti u rukama osoblja, tako da piloti na komercijalnim letovima moraju da poštuju i određene stvari, ali na mnoge mogu i da utiču.

Pixabay

Primjera radi, piloti najčešće mogu da biraju kopilota s kojim bi htjeli da lete, a imaju i mogućnost izbora i osobe sa kojom ne žele da dijele kokpit, piše Pun kufer. Ipak, neka pravila nikako ne smiju da prekrše, a jedno od njih govori da pilot i kopilot ne smiju da jedu istu hranu.

Iako se pravilo na prvu može činiti čudnim, za njega postoje jako dobri razlozi, a oni su, naravno, sigurnosne prirode.

Na primjer, ako nešto krene po zlu s obrokom jednog pilota i on se otruje hranom, drugi pilot neće doživjeti istu sudbinu te će moći da preuzme upravljanje avionom.

Važno je dodati da ta praksa nije propisana zakonom, ali je u pravilu donose same avionske kompanije kako bi što bolje zaštitile svoje putnike. Takođe, pilotima se savjetuje i izbjegavanje određene hrane prije leta, poput sirove ribe.

Trovanje hranom na letovima je rijetkost, ali zabilježeni su neki slučajevi. Najpoznatiji je onaj iz 1982. godine, kad se pokvarenim pudingom otrovalo čak 10 članova posade uključujući pilota i kopilota, a da stvar bude gora, riječ je bila o prekookeanskom letu Njujork – Lisabon.

Ipak, čak i tada piloti su zadržali pribranost i uspjeli su da se vrate u Boston.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.