ZAŠTO SE UKRŠTAJU GUME I KAKO TO PRAVILNO URADITI?

Ako redovno vozite automobil onda već imate dva kompleta guma. A kako gume baš i nisu tako jeftine, vjerovatno želite da vam potraju što je to duže moguće.

Normalno je da se gume, sa vremenom upotrijebe i pređenom kilometražom, habaju, odnosno da se njihov gazni sloj troši. Međutim, ukoliko se gume troše samo sa jedne strane, odnosno ako jedna guma izgleda istrošenije nego druga, potrebno im je periodično mijenjati mjesta.

Različite su preporuke intervala u kojima bi gumama trebalo mijenjati mijesta i kreću se od 5.000 do 10.000 pređenih kilometara. To su, međutim, smo preporuke, pa sve uglavnom zavisi od vozila do vozila i od guma do guma. Zato je potrebno redovno pregledati gume obraćajući pažnju na dubinu njihovih šara, pogotovo kada su ljetnje gume u pitanju, budući da su one mekše i da se brže troše.

Na istrošenost guma najviše utiče mjesto na kome se nalaze. Kod automobila sa prednjim pogonom, prednje gume podnose veći mnogo veći teret nego zadnje, budući da su zadužene za vuču, ubrzavanje i usporavanje, skretanje, kao i da trpe veći dio sile kočenja. Pored svega toga, kod ovih automobila i najveći dio ukupne težine je na prednjem dijelu.

Nije velika razlika ni kod vozila sa zadnjim pogonom, a ni kod onih koje pokreću sva četiri točka. Ustvari, kod svakog auta gume se troše na različite načine, a posebnosti svakoga od njih potiču od razika u snazi motora, vrsti pogona, vrsti vješanja, načinu vožnje.

Da li gumama može da se mijenja mjesto?

Neke gume, zbog vrsta šara i načina njihove orjentacije, mogu da se okreću samo u jednu stranu koja je obično označena strelicom. Takođe, kod nekih šare prate oblik latiničnog slova “V”. Takve gume mogu da se pomjeraju samo sa prednjih na zadnje točkove, sa iste strane vozila, ali ne i da se ukrštaju.

Također, kod nekih, uglavnom sportskih automobila, prednji i zadnji točkovi se mogu razlikovati u veličini ili biti istih dimenzija, ali različite udaljenosti jedni od drugih, na prednjoj i zadnjoj osovini.

Takva vozila su malobrojni izuzeci, pa za njih važe posebna pravila.

Ovdje se bavimo “običnim” automobilima, odnosno onima koji na sva četiri točka imaju gume identičnih dimenzija.

Kako rotirati gume?

Nakon što ste ustanovili u kakvom se stanju koja guma nalazi, napravite plan kako ćete im mijenjati mjesta. To možete uraditi na nekoliko načina.

Možete unakrsno zamijeniti mjesta prednjim i zadnjim točkovima (prednja – lijeva, zadnja – desna, i obrnuto). Zatim zadnje možete pomijeriti naprijed, a potom prednje nazad unakrsno. Isto možete uraditi i na obrnut način, odnosno prednje možete pomjeriti nazad, a zadnje naprijed unakrsno.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

RUBRIKA VJEROVALI ILI NE: ZA DVIJE GODINE 35 GRAĐANA DOBILI POTICAJE...

0
Admir Čavalić (S BiH), vijećnik u Gradskom vijeću Tuzla, u okviru vječničkih pitanja postavio je pitanje o sljedećem: Koliko je ukupno podnosilaca prijava za sufinansiranje mjera aerozagađenja i ugradnju toplotne pumpe finansijski podržano tokom 2019. i 2020. godine i koliko je to procentualno od ukupnog planiranog broja za obje godine pojedinačno?