ZAUSTAVITE MIGRENU PRIJE NEGO ŠTO POČNU JAKI BOLOVI

Najpoznatija i najjača glavobolja je migrena, a od nje pati između osam i 20 odsto ljudi.

Svima su poznati neprijatni simptomi poput mučnine, vrtoglavice, povraćanja, preosjetljivosti na svjetlost i zvukove. Prepoznavanjem i izbjegavanjem situacija koje vam smetaju možemo smanjiti šanse od napada migrene. U nastavku pročitajte kako da zaustavite migrenu prije nego što počne.


Izbjegavajte glasne zvukove i jaku svjetlost

Glasna muzika i jaka svjetlost poznati su uzročnici migrene. Pokušajte da izbjegnete noćnu vožnju, kino sale, klubove i direktnu sunčevu svjetlost. Odmarajte oči kad god možete. Izbjegavajte sve audio i vizualne smetnje kako bi sebi pomogli.


Obratite pažnju na ishranu

Neki proizvodi poput čokolade, crvenog vina, šećera i sira mogu da podstaknu glavobolju. Izbjegavajte ove namirnice ako kod vas izazivaju migrenu. Smanjite dnevnu konzumaciju kafe i alkohola, najčešćeg okidača migrena.


Vodite dnevnik glavobolja

Pišući dnevnik na jednostavan način pratite šta kod vas izaziva migrenu. Zapisujte sve što pojedete, popijete, vaš dnevni raspored, vremenske prilike, emotivno stanje i lijekove koje ste koristili tog dana. Upišite kada je počela i koliko je trajala migrena. Uz ovako jasan raspored bitće vam lakše da prepoznate i spriječiti uzroke.


Hormomske promjene utiču na migrene

Velik broj žena za vrijeme menstrualnog ciklusa doživi napad migrene. Tokom ovog perioda žene bi trebalo da obrate više pažnje na režim ishrane i fizičku aktivnost i tako ublaže simptome prije nego što se pojave. Oralna kontracepcija povećava učestalost i jačinu migrene.


Pratite vremensku prognozu

Promjene vremena utiču na glavobolju, a pogotovo vlaga i visoke temperature. Ako vam vremenski uslovii postanu nepodnošljivi, možda bi trebalo da boravite u zatvorenom prostoru. Naravno da ne možete uvijek da budete iza zatvorenih vrata, ali ponekad možete skratiti vrijeme provedeno napolju.


Spavajte i jedite redovno

Preskakanje obroka, manjak sna i dehidratacija izazivaju migrenu. Obavezno jedite sat nakon buđenja, a nakon toga svaka tri sata. Svakog dana spavajte najmanje osam sati, nikada previše jer i to može da izazove migrenu.


Izbjegavajte stres

Iako ne možemo uvijek da izbjegnemo stresne situacije, možemo da kontrolišemo svoje reakcije. Tehnike relaksacije, poput joge i meditacije, mogu da smanje nivo stresa i smire naše tijelo i misli.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE