ZBOG OŠTRIH PRAVILA VIŠE OD 100.000 VOZILA NEĆE PROĆI TEHNIČKI PREGLED: EVO KO ĆE IMATI NAJVEĆI PROBLEM

Više od 100.000 vozila neće moći da prođe tehnički pregled i registruje se kada 5. jula sljedeće godine prestane tolerancija na nepropisnu količinu izduvnih gasova.

Novi pooštreni pravilnik o tehničkom pregledu vozila stupio je na snagu prije dvije godine s tim što je tada data mogućnost i linijama tehničkog pregleda i vlasnicima vozila da se u naredne tri godine prilagode jednoj od najstrožijih mjera – kontroli emisije izduvnih gasova. Kako stvari stoje, rijetko ko se u Srbiji priprema za ovu kontrolu pa tako, prema posljednjih istraživanjima, i dalje bar 100.000 vozila emituje nepropisnu količinu izduvnih gasova. Ako pravilnik ostane važeći, to znači da vlasnik svakog 20 automobila neće moći od 5. jula 2021. da registruje svog četvorotočkaša ako ne otkloni taj problem.

Predsjednik Asocijacije tehničkih pregleda Vladimir Marinković ističe za “Blic” da će najveći problem imati vlasnici uvezenih vozila.

  • Mnoga od tih vozila nemaju katalizator. S druge strane, starija vozila moraće da ispune pravila o emisiji izduvnih gasova kada su ta vozila bila nova. Primjera radi, to znači da “jugo” mora imati emisiju do 3,5 ugljen-monoksida (CO). A kada bi “jugo” imao emisiju gasova 4,5 CO ne bi više mogao da se vozi – objašnjava Marinković.

Pored katalizatora, poseban problem kod dizela su DPF ili filteri partikularnih čestica koji takođe služe za prečišćavanje izduvnih gasova. Međutim, mnogi vlasnici zbog visokih cijena zamjene skidaju DPF, a nije neuobičajeno da automobili iz uvoza stignu bez njega. Razlog nije samo kvar, već i to što ga pojedinci skidaju da bi zaradili prodajući keramiku i vrijedne metale iz njega.

Ipak, Marinković smatra da vlasnici dizelaša zbog toga neće imati velikih prepreka na tehničkom.

  • Ti DPF filteri se ionako testiraju u mirnoj fazi ili modu, pa gotovo svako testiranje izduvnih gasova pokazuje nulu. Problem predstavlja i činjenica da je tek 250 od ukupno 1.150 linija tehničkih pregleda prešlo na rad po novom pravilniku. Tako da rijetko koja linija tehničkog pregleda može da upozori vlasnike automobile na eventualni problem sa izduvnim gasovima – objašnjava Marinković.

Kako kaže, određen broj linija tehničkih pregleda prestaće sa radom do 5. jula sljedeće godine.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

ZAŠTO SE DOVA POSTAČA PRED IFTAR NE ODBIJA?

0
Ebu Davud i Nesai u svojim Sunenima bilježe predanje Ibn Omera, r.a., koji prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., prilikom iftara učio sljedeću dovu: