ŽELITE PRESTATI PUŠITI: NAUČNICI OTKRILI KOLIKO ĆE VAM TREBATI, I KAKO DA SE ODLUČITE NA TO

Od svakodnevnog pranja zuba do ispijanja kafe tačno u sat na koji smo naučili naše tijelo, svi imamo desetak navika koje čine našu svakodnevnu rutinu.

Neke navike su pozitivne i korisne, poput odlaska u teretanu, a druge, poput pušenja kutije cigareta dnevno ili čestog naručivanja pizze – negativne su pa čak i štetne, piše ScienceAlert.

Postoje i aplikacije koje bi vam mogle pomoći da stvorite neku novu naviku ili se odviknete od loše, a mnoge se temelje na pretpostavci da će vam za to biti potreban 21 dan.

Ovaj broj potječe iz vrlo popularne knjige iz šezdesetih godine prošlog stoljeća pod nazivom “Pshihokibernetika” plastičnog hirurga Maxwella Maltza koji je primijetio da njegovim pacijentima nakon operacije u prosjeku treba 21 dan da se priviknu na nov izgled.

No po rezultatima studije provedene 2009. godine vrijeme potrebno za oblikovanje navike ne može se precizirati.

Naučnici s londonskoga University Collegea istražili su nove navike 96 ljudi u razmaku od 12 sedmica i otkrili da prosječno vrijeme potrebno za usvajanje nove navike zapravo iznosi 66 dana.

Istaknuli su da se individualno usvajanje novih navika kreće u rasponu od 18 do nevjerovatnih 254 dana.

  • Puno je lakše započeti raditi nešto novo nego prestati raditi nešto na što smo navikli bez zamjenske aktivnosti – kaže neuronaučnica Elliot Berkman.
  • To je jedan od razloga zbog kojega su sredstva za pomoć pri odvikavanju od pušenja poput nikotinske gume ili inhalatora obično učinkovitija od nikotinskih flastera.

Stručnjaci se slažu da ne postoji tipičan vremenski okvir za prekid neke navike, a pravi recept je spoj ličnosti, motivacije, okolnosti koje nas okružuju i navike o kojoj je riječ.

  • Ljudi koji žele odbaciti neku svoju naviku jer za to postoje razlozi  koji su u skladu s njihovim osobnim životnim vrijednostima, svoje će ponašanje promijeniti brže od osoba koje to čine pod pritiskom drugih ljudi –  kaže Berkman, prenosi Hina.

Da biste se uspješno odviknuli od nečega morate razmisliti o tomu koja je najsnažnija motivacija koja će vas na promjenu potaknuti.

Razmislite o “zamjenskoj aktivnosti”, no povedite računa o tomu da ona bude pozitivna, primjerice nemojte pušenje zamijeniti grickalicama.

I budite strpljivi. Što je navika duža, duže će vam trebati da je se riješite.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE