ZLOUPOTREBE U ZETRI: KAKO SE I KOLIKO LJUDI VAKCINISALO MIMO PROTOKOLA

U Kantonu Sarajevo još traje vakcinacija starijih od 75 godina, hemodijaliziranih i transplantiranih pacijenata, s Downovim sindromom, rijetkim i hroničnim bolestima. No, u proteklom periodu u Olimpijskoj dvorani "Juan Antonio Samaranch" mnogi su se vakcinisali protiv COVID-19 iako ne spadaju u prioritetne grupe, što je opravdano izazvalo revolt kod starijih i građana koji su hronični bolesnici.

Iako svako nakon prijave na aplikaciju, koju je Zavod zdravstvenog osiguranja Kantona Sarajevo u saradnji sa Ministarstvom zdravstva i firmom MedIT, pokrenuo krajem marta, dobije tačan termin vakcinacije, proteklih dana zabilježen je veliki broj propusta, odnosno nezakonitog vakcinisanja onih koji ne spadaju u prioritetne grupe.

MedIT ima podatke, ali nema pravo davati informacije

Ranije je Sakib Katana, direktor Zavoda zdravstvenog osiguranja KS, kazao kako postoji mogućnost da se mimo utvrđenog broja ljudi koji su predviđeni za vakcinaciju, tokom jednog dana vakciniše još njih oko par stotina.

  • Postoje oni koji “na svoju ruku”, samoinicijativno dođu u Zetru kako bi se vakcinisali. Mi to ne možemo zabraniti, ne možemo nikome reći – “nemojte doći ili što ste došli” – dodao je prošle sedmice Katana.

Zanimalo nas je – kako je moguće da neko primi vakcinu mimo utvrđenog protokola, te da li se vodi evidencija i koliko je ljudi na ovaj način do sada vakcinisano!?

Arman Šarkić, član Kriznog štaba Ministarstva zdravstva KS i glasnogovornik JU Dom zdravlja KS, kaže da firma MedIT ima tačne informacije o broju vakcinisanih, pa i onih koji su vakcinisani mimo protokola.

  • Imamo hronične bolesnike koji potpadaju pod rizične kategorije, a hronični bolesnici nisu samo stariji od 75 godina. Pri vakcinaciji vodilja nam je aplikacija, no, istina je da su ljudi u Zetru dolazili, a da nisu imali termin za vakcinaciju. Najviše je onih koji nisu znali ispuniti aplikaciju. Mi smo prema takvim ljudima bili fleksibilni i pomagali im da na licu mjesta to uradimo za njih ukoliko su potpadali pod rizične grupe i kategorije koje su navedene – navodi Šarkić.

Dodaje kako se radi o “suviše lijepoj priči da bi dozvolili da bude manipulacija i zloupotreba”. No, kako stvari stoje, manipulacija i zloupotreba prilikom vakcinacije itekako je bilo.

  • Postoji nešto što je medicinska indikacija, a to su hronični bolesnici. Ali postoji i to da vam u posljednji momenat neko otkaže termin vakcinacije ili ne dođe iz razloga više sile (bolesti ili nečeg drugog). S druge strane, ima vakcina koje u određenom roku morate iskoristiti do kraja. Primjera radi, Pfizer vakcina ne može dugo stajati na sobnoj temperaturi. U takvim situacijama ide se logikom – ukoliko neko u posljednji tren otkaže da dođe na vakcinaciju, što nam se dešavalo, onda je sve drugo bolje nego dozu baciti u infektivni otpad. Jedino je tu moglo biti propusta, ali to je medicinski indicirano i to je uredu. No, ukoliko je zaista bilo zloupotreba, to ćemo svakako provjeriti, a ako se one i dokažu, reagovat ćemo na za to predviđen način – ističe Šarkić.

Spahić, jedini ovlašteni, ne odgovara na pozive

Kako nam je sugerisano, informaciju koliko je građana KS do sada mimo utvrđenog protokola primilo vakcinu zatražili smo u firmi MedIT.

No, Željko Dujmović, uposlenik firme MedIT, kazao nam je kratko kako oni prema ugovoru sa Zavodom zdravstvenog osiguranja KS nemaju pravo davati nikakve informacije koje su u vezi s aplikacijom ili bilo šta drugo, piše Faktor.ba.

  • To smije samo ugovorna strana, a to je Zavod zdravstvenog osiguranja – rekao je Dujmović.

Odgovore na naša pitanja pokušali smo dobiti i od prvog čovjeka Zavoda zdravstvenog osiguranja KS. No, Katana nas je uputio na Ademira Spahića ili Denisa Đurovića, osobe koje je, kako je kazao, na jutros održanom sastanku ministar zdravstva Haris Vranić odredio kao jedine ovlaštene, koje ispred radne grupe tima za vakcinaciju mogu davati informacije u vezi s imunizacijom u KS.

Kontaktirali smo i Ademira Spahića, koordinatora vakcinacije u Kantonu Sarajevo. Na prvi telefonski poziv javio se, ali je kazao da ga pozovemo za sat jer je na sastanku. No, nakon sat Spahić nije odgovorio na naše brojne telefonske pozive i poruku.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE