ZNATE LI KOLIKO JE POTREBNO POJEDINOJ HRANI DA SE PROBAVI

Učinak probave na gubitak kilograma je vrlo značajan. Kao što je puno puta rečeno: “Ono ste šta jedete.”

Naravno, tačnije vrijeme probave ovisi o fizičkom zdravlju pojedinca, metabolizmu, dobi, pa čak i spolu, ali, općenito govoreći, neke namirnice će se probaviti brže dok će druge duže vrijeme biti u vašem probavnom sistemu.

Vrijeme probave je proces kojim se hrana koju pojedete usitnjava i kroz probavni trakt prenosi u krvotok. Važno je razumjeti vrijeme probave radi gubitka kilograma ili održavanja onoga što ste već postigli, prenosi portal BrightSide.

Ako imate puno brzo probavljive hrane, shvatit ćete da jedete mnogo više nego što bi trebali jer vrlo brzo nakon što je pojedete, ona nestaje i ponovno osjećate glad.

Ova vrsta hrane vas brzo obnavlja energijom, odnosno razina glukoze raste.

Iako više energije zvuči dobro, ako je vaše tijelo preplavljeno glukozom i ne koristi ga, ostatak se pretvara u masti.

Ova hrana podiže razinu šećera u krvi mnogo sporije dajući stabilniju i uravnoteženiju energiju. Ali ako jedete samo vrlo sporo probavljivu hranu, vaš probavni sistem će raditi maksimalno cijelo vrijeme, što može biti naporno za vaše tijelo.

Stručnjaci savjetuju da u jednom obroku ne miješate hranu koja se brzo i sporo probavlja te da izbjegavate jesti hranu koja se brzo probavlja odmah nakon one koja se sporo probavlja jer probava još nije dovršena pa možete opteretiti želudac.

Najbolje vrijeme za obradu hrane koja sadrži komponente s različitim vremenima probave je ručak kada je vaš probavni sustav najaktivniji. Obroci za doručak i večeru trebaju biti jednostavniji i poželjno s proizvodima koji se brzo probavljaju, tako da ubrzo nakon doručka postižete energetsko pojačanje i pustite da se želudac odmara noću.

Vrijeme probave za tečnosti:

Što se tiče tečnosti, voda odmah ulazi u crijeva, a voćni sokovi ili sokovi od povrća se probavljaju čak 15 do 20 minuta.

Kad je u pitanju kruta hrana vrijeme probave je puno duže:

– sirovo povrće od 30 do 40 minuta
– kuhano povrće 40 minuta
– riba od 45 do 60 minuta
– salata s uljem sat vremena
– škrobno povrće (poput krompira) jedan i pol do dva sata
– žitarice (riža, heljda, kvinoja) dva sata
– mliječni proizvodi dva sata
– orašasti plodovi tri sata
– piletina jedan i pol do dva sata
– govedina tri sata
– janjetina četiri sata
– svinjetina pet sati.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

LIMUN, JOGURT I JABUKE SPAŠAVAJU PRESLANA JELA

0
Ako ste presolili supu, gulaš ili umak, dodajte vode ili neslanog temeljca te ubacite povrće poput luka i mrkve pa nastavite kuhati još desetak minuta. I kiselina pomaže u ublažavanju slanog okusa – dodajte jelu limunovog soka ili sirćeta.