STRAVIČNI DETALJI NESREĆE U HRVATSKOJ: AKCIJA KOD AUTOBUSA JE TRAJALA PREDUGO, U SANITETU POTRPANO SEDMERO LJUDI

Zdravstveni radnici, vatrogasci i policajci rješavali su posljedice izlijetanja autobusa s Poljacima u Hrvatskoj, ali radnici Hitne svjedoče šta se događalo u pozadini, a nije se vidjelo jer su to ‘pokrili’ entuzijazmom.

Nakon što su svi pacijenti bili zbrinuti, novinari 24 sata razgovarali sa više radnika Hitne pomoći od onih koji su bili na licu mjesta do onih koji su bili u stanju pripravnosti i svi tvrde isto: “Akcija je trajala predugo.”

Naime, odgovorni su na konferencijama na novinare koje su uslijedili komunicirali kako su prvu dojavu o nesreći i to od Poljakinje dobili u 5,35 sati, a da je prva ekipa Hitne službe na terenu bila u 5,48 minuta, a da je akcija završila u 7,55 sati. 

– To nije tačno. Zadnji pacijent je stigao u Traumu u 8,30 sati. Da ne spominjemo kako su u Dubravu poslali i sedmog pacijenta pa kada ga je ekipa dovezla, rekli su da nema mjesta i da voze drugdje. Tako se gubi dragocjeno vrijeme To znači da koordinacija nije štimala – dodaje sagovornik za pomenuti portal, dugogodišnji radnik Hitne pomoći jako dobro upućen u jučerašnju akciju.

– Sve moje kolege na terenu su uigrani i snalaze se najbolje što znaju i samo zahvaljujući njihovom entuzijazmu pacijenti ne osjećaju što se sve odigrava u pozadini. No nije sve ni blizu kako to nadređeni prezentiraju javnosti. I u ovoj intervenciji je bilo velikih šumova u komunikaciji, a to iscrpljuje radnike i na kraju se može odraziti na uslugu koju pacijenti primaju – dodaje.

Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Direktorica Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu Maja Grba Bujević na slučaju Dubravi kaže:

  • Prijevoz ozlijeđenih u bolnice se odvija prema ‘distribucijskom ključu’ koji se dodjeljuje medicinskom zapovjedniku na terenu…Klinička bolnica Dubrava primila je teško povrijeđene osobe. Kada god postoji mogućnost  da druga bolnica u tom trenutku ima slobodne kapacitete može se organizirati sekundarni prijevoz ili preusmjeriti vozilo u drugu bolnicu.

Hitnjaci uvijek ističu da teško povrijeđene pacijente treba zbrinuti unutar sat vremena od nesreće. Grba Bujević kaže da je pojam ‘zlatnog sata’ mjerljiv u svakodnevnim intervencijama.

Osim vremena trajanja akcije postoji neobjašnjivo razilaženje u broju timova na terenu. Naime, Maja Grba Bujević navodi kako je bilo angažirano 16 timova od čega 9 timova hitne medicinske službe i 7 timova sanitetskog prijevoza.

Ministar zdravstva Hrvatske Vili Beroš je naveo da je učestvovalo 12 timova iz Varaždinske županije, dva tima iz Međimurske županije i dva tima iz Zagrebačke županije te tim iz Novog Marofa koji je prvi bio na terenu. S druge strane, ljudi koji su direktno učestvovaliu akciji tvrde da je na terenu ukupno bilo 18 timova i to 6 timova Hitne pomoći takozvanih T1 te 7 sanitetskog prijevoza iz Varaždinske županije, 2 tima T1 iz Međimurske županije, 2 T1 tima iz Zagrebačke županije i jedan sanitet.

  • Važno je naglasiti da T1 tim uključuje vozača, doktore i medicinsku sestru ili tehničara, a kod sanitetskog prijevoza trebao bi biti vozač i tehničar no kod nas često vozači idu sami. U ovakvim teškim nesrećama na terenu trebaju T1 timovi da do bolnice mogu reagirati i pružiti pomoć. Kolege iz Zagreba zvale su u Varaždin i bili su spremni s T1 timovima no rečeno im je da će to Varaždin riješiti. Pitam vas da se vama ili nekom bližnjem dogodi ovakvo što biste li da ga vozi sanitet ili tim Hitne pomoći? – kaže dugogodišnji radnik Hitne pomoći koji je potpuno upućen u situaciju na terenu iz jučerašnje nesreće.

Opisao je i još jedan trenutak tokom akcije.

  • Zvali su sanitet da dođe na mjesto nesreće i čovjek na terenu im govori da u vozilu ima već 7 pacijenta i što da radi s njima, gdje da te ljude ostavi? Ne znam je li na kraju to vozilo učestvovalo, ali jasno je da bez obzira na nesreću u sanitet ne smije ni u jednom trenutku biti potrpano sedmero ljudi – dodaj sagovornik 24 sata.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE