MNOGI IZBJEGAVAJU KRUŽNI TOK: JEDNOSTAVNO JE AKO POŠTUJETE OVA PRAVILA

Iako su projektovani da raskrsnice budu bezbjedne i efikasne, kružni tokovi su za mnoge vozače noćna mora i najčešće ih izbjegavaju.

Bez obzira na to kada ste polagali teorijske testove, pravila vožnje u kružnom toku uvijek treba da znate i da ih primenjujete radi bezbjednosti svih učesnika u saobraćaju.

Posebno je značajno i praktično iskustvo jer tada snalažljivost, znanje i pažljivost naročito dolaze do izražaja!

Kružni tokovi na Balkanu su uglavnom predstavljeni znakom “ukrštanje sa putem sa pravom prvenstva”, odnosno znakom obrnuti trougao. Ako nema saobraćajnih znakova, onda važi standardno saobraćajno pravilo kao na svakoj drugoj raskrsnici, tj. pravilo desne strane.

U ovom slučaju, prednost ima vozilo koje dolazi s desne strane (u odnosu na onoga ko se već nalazi u kružnom toku)! To je, na primjer, pravilo koje važi u Grčkoj jer njihovi kružni tokovi nisu obilježeni saobraćajnim znakovima.

Pravilo u kružnom toku s jednom trakom vrlo je jednostavno. Prilagodite brzinu i pogledajte lijevo prije nego što uđete u kružni tok. Znajte da vozila koja se već kreću u kružnom toku imaju prednost u odnosu na ona koja se tek uključuju. Nemojte zaboraviti da uključite pokazivač pravca kada se isključujete iz kružnog toka. Ne morate da usporavate ili stanete da biste izašli iz kružnog toka. Jedini izuzeci su kada su pješaci na pješačkom prijelazu ili ako se približava vozilo Hitne pomoći, koje ste uvijek u obavezi da propustite!

Pravila su slična i kod kružnih tokova sa više traka, s tim što kretanje zavisi od horizontalne i vertikalne signalizacije, odnosno znakova. Prednost i ovdje uvijek imaju vozila koja se kreću unutar kružnog toka. Jedno pravilo se kod nas često krši, jer vozači iz unutrašnje trake ne propuštaju one iz vanjske! Vozač iz unutrašnje trake (bliže ostrvu) mora da propusti vozača iz vanjske trake kao da je u pitanju klasično prestrojavanje na putu sa dvije trake, i to uz obavezno davanje pokazivača smjera. Potpuno isto kao da voze na običnom putu sa dvije ili tri trake.

Zapamtite – vozila koja se kreću u vanjskoj traci imaju prednost! Sigurno se pitate šta onda raditi ako je gužva u vanjskoj traci, pa nije moguće da se isključite. Možete da napravite još jedan pun krug oko ostrva (što je vrlo rijetka opcija) ili da sačekate u unutrašnjoj traci dok se ne ispune uslovi za prestrojavanje.

Kružni tokovi sa više traka bi na ulazu trebalo da imaju znak za prestrojavanje, pa morate unaprijed odlučiti kojom trakom ćete se kretati, odnosno gdje ćete se isključiti sa kružnog toka. Međutim, svi smo mi svjedoci da to u praksi ne funkcioniše baš ovako, jer se često dešava da se neko vozi vanjskom trakom sve vrijeme iako se isključuje na trećem ili četvrtom izlazu.

Veoma je važan izbor prave trake, zato logično razmislite gdje treba da se isključite sa kružnog toka još prije nego što u njega uđete – ukoliko izlazite na prvom isključenju, trebalo bi da u kružni tok uđete desnom trakom i pratite vanjsku traku kružnog toka do isključenja.

Ukoliko izlazite na posljednjem isključenju, trebalo bi iz lijeve trake ući u unutrašnju traku kružnog toka i zatim se prestrojiti na vrijeme pred izlazak.

Kod nas je, nažalost, česta praksa da se pokazivač pravca (migavac) rijetko koristi u kružnom toku. A njega treba koristiti obavezno i pri izlasku iz kružnog toka i pri prestrojavanju iz trake u traku. Tako ćete drugim vozačima pružiti mogućnost da blagovremeno odreaguju kako treba jer će znati šta da očekuju od vas i koje su vaše namjere. Ako je saobraćajni policajac na kružnom toku i reguliše saobraćaj, onda isključivo treba slijediti i primjenjivati njegove instrukcije, odnosno naredbe.

Gdje god da putujete i koliko god da ste sigurni u svoje vozačke veštine, nije naodmet da se podsjetite ključnih pravila, naročito na mjestima gdje su gužve, zastoji i zbunjenost vožača česti. Posebno je poželjno, ukoliko putujete u inostranstvo, da se informišete o saobraćajnim pravilima koja važe u toj zemlji. Poznato vam je da se negdje vozi lijevom stranom (ne samo u Velikoj Britaniji, već i na Malti, Kipru…), pa su i pravila vožnje u kružnom toku drugačija!

(Kurir)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

ČEH ZAUSTAVIO NADALA: NIŠTA OD SPEKTAKLA U ČETVRTFINALU

0
Češki teniser Jirži Lehečka moći će prepričavati kako je pobijedio jednog od najboljih tenisera svih vremena Rafaela Nadala.