NA PROLJEĆE POČINJE IZGRADNJA AUTOCESTE OD MOSTARA DO ČAPLJINE: EVO KADA BI TREBALA BITI ZAVRŠENA

U sklopu ubrzanog investicijskog zamaha na izgradnji dionica autoceste na koridoru 5C ove godine svjedočit ćemo nizu procesa koji će u fokusu imati dio koridora južno od Mostara, a strateški cilj preduzeća 'Autoceste Federacije BiH' je da se ova dionica završi do kraja 2028. godine.

U ovom trenutku konkurs za izgradnju dionice Mostar jug – tunel Kvanj je pri kraju, a iz ovoga preduzeća izrazili su očekivanja kako bi na proljeće moglo uslijediti potpisivanje ugovora s izvođačem radova.

Time bi u ukupnom mozaiku koridora od Mostara do granice s Republikom Hrvatskom bio dodan još jedan važan segment, a kada se tome doda činjenica da je već prije izgrađena dionica Buna – Počitelj, da se aktivno radi na dovršetku izgradnje i sanacije mosta Počitelj, kao i da se provode aktivnosti za gradnju prve dionice Jadransko-jonskog koridora, dolazi se do zaključka kako će Hercegovina biti pozicionirana u sami vrh kada govorimo o međunarodno značajnim saobraćajnim pravcima.

V. d. direktora JP Autoceste FBiH Denis Lasić u izjavi za Večernji list potvrdio je kako je konkursna procedura za dionicu Mostar jug – tunel Kvanj u završnoj fazi te kako se već početkom proljeća može očekivati okončanje toga procesa, odnosno izbor izvođača. Sama dionica imat će izniman značaj za područje Mostara, Hercegovine, ali i države u cjelini, a uz ostalo, omogućit će daljnje saobraćajno uvezivanje u okruženju, kao i ojačavanje privredne situacije, posebno kada govorimo o poslovnoj zajednici koja na brzu i efikasnu saobraćajnu povezanost gleda kao na ključ razvoja.

Sama dionica podržana je i kroz partnerski odnos evropskih institucija, pa je tako Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) izdvojila 60 miliona eura uz punu podršku brzoj provedbi projekta, a novac, i to u obliku bespovratnih sredstava, osigurala je i Evropska unija (oko 30,3 miliona eura).

Kada je u pitanju preporuka za izradu dodatnih studija koje će pružiti kvalitetnije odgovore na pojedine segmente projekta, kao što su okolinski i društveni utjecaji, ona, dodaju iz Autocesta, ne dovodi u pitanje dinamiku projekta.

Kada je riječ o samom položaju buduće dionice, objasnili su kako je Vlada Federacije BiH u julu prošle godine još jednom razmatrala pitanje trase na ovom dijelu autoceste na koridoru 5c te ju je potvrdila.

Naglasili su kako je trasa u skladu s prostornim planom područja posebnih obilježja od značaja za FBiH “Autocesta na koridoru 5c”, koji je usvojen u Parlamentu FBiH i neće biti nikakvih korekcija.

Aktivno je i na ostatku koridoru prema granici s Hrvatskom.

U ovom se trenutku rješavaju određeni nedostaci koji su se pojavili na dijelu mosta Počitelj, najvećeg na koridoru, a usporedno s tim i izvođenje preostalih završnih radova.

Prema predviđenoj dinamici, ovi radovi trebali bi biti završeni za svega nekoliko mjeseci, a kompletan most do početka ljetne sezone, čime će BiH dobiti jedan od najimpozantnijih objekata koji svojim tehničkim karakteristikama spadaju u sami vrh cestogradnje na zahtjevnim geografskim područjima.

Time će ovaj dio Bosne i Hercegovine dobiti ključni infrastrukturni objekt koji će biti strateški važan kada govorimo o nastavku prometnog uvezivanja modernom autocestom prema Mostaru, a u tom kontekstu treba podsjetiti kako je most jedan od dvaju LOT-ova, dio većeg projekta koji uključuje dionicu od Počitelja pa do Zvirovića, odnosno do onoga dijela autoceste koji je već prije izgrađen, piše Večernji list.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

BIVŠI PREDSJEDNIK SRBIJE IMAO SAOBRAĆAJNU NESREĆU!

0
Tomislav Nikolić, bivši predsjednik Srbije i direktor Nacionalnog vijećaa za koordinaciju saradnje s Ruskom Federacijom i NR Kinom, imao je jutros saobraćajnu nesreću.