OVO SU SAVJETI ZA DUŽI VIJEK LJETNIH GUMA: DUŽE TRAJU I SMANJUJU POTROŠNJU GORIVA

Dobre gume važan su dio na vozilu jer omogućavaju dobre performanse, štednju goriva i, dakako, veću dozu sigurnosti. Kada su gume dotrajale sve ovo dolazi u pitanje, međutim ono o čemu se najviše brinemo je, dakako sigurnost.

Ako su gume stare i pohabane, veće su šanse za proklizavanje i nesreće. Ovo je posebno bitno u vlažnim uslovima na putu.

Danas postoje gume nazvane “ljeto – zima”, a zapravo se radi o kombinovanim gumama koje se jednako uspješno koriste i u zimskim i u ljetnim uslovima na putu. Dakako, postoje i gume isključivo za zimske te isključivo za ljetne uslove na putevima i većina stručnjaka, ali i vozača najradije koriste i preporučuju upravo takve gume jer se pokazalo da nude mnogo veći nivo sigurnosti te bolje performanse u određenim uslovima na putu.

Kvaliteta guma različita je od proizvođača do proizvođača te o svakom vozaču ponaosob ovisi koju vrstu guma će koristiti za svoje vozilo. Srećom pa danas postoje i službena testiranja guma te tako možemo vidjeti koje gume daju najbolje rezultate. Dakako, postoje različite ljetne gume kada se radi o promjeru, profilu i sličnom. No, bez obzira na ove karakteristike, ljetne gume se testiraju na sljedeće: ponašanje na suhoj putu, ponašanje na mokroj cesti, potrošnju goriva, potrošnju same gume te buku koja se stvara pri vožnji.

No, htjeli mi to priznati ili ne, i o nama ovisi veliki postotak performansi samih guma jer o tome kako se brinemo o gumama te kako skladištimo ljetne gume za vrijeme zimskih mjeseci ovisi kakve će gume biti. Već i sami znamo da gume trebaju trajati nekoliko sezona na automobilu klasičnog broja prijeđenih kilometara, stoga je na nama samima velik dio odgovornosti o tome u kakvom će stanju biti, koliko dobro će nam služiti i u konačnici koliko dugo će nam trajati.

Dobro održavana ljetna guma trebala bi izdržati oko 80.000 prijeđenih kilometara. Kako bi to doista tako bilo potrebno je namjestiti pritisak u gumama prema napomeni proizvođača. Dobar pritisak ne samo da štiti gumu i omogućuje joj da odrađuje svoje najbolje kako može već je i važan faktor u smanjenju potrošnje goriva.

Pritisak u gumama trebalo bi provjeravati jednom sedmično. Nadalje, svaka guma ima svoj uzorak i kada se taj uzorak promjeni, istroši, znak je da je treba rotirati. Gume se obično rotiraju nakon prijeđenih 12,000 kilometara – odnosno prednje se premjeste na mjesto stražnjih i obratno.

Uz ovo, potrebno je jednom godišnje odvesti vozilo na balansiranje točkova. Naime, ako točkovi nisu dobro izbalansirani, automobil će uvijek “vući” na neku stranu što u konačnici haba gume i troši ih na jednom dijelu, a nikako nije dobro za njihov vijek. Ne zaboravimo ni na provjeru amortizera. Oni također utiču na životni vijek guma, odnosno ako su istrošeni, uticaće i na veću istrošenost samih guma. Na kraju treba spomenuti i skladištenje ljetnih guma. Najbolje ih je tokom zimskih mjeseci držati u zaštićenom prostoru kako bi vremenski uslovi što manje direktno utjecali na njih.

Ne zaboravimo – sve ovo važno je za dobro prianjanje ljetnih guma i njihove najbolje performanse, stoga je velik dio odgovornosti i na vama, a ne samo na proizvođačima piše source.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE